شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راهیان پیشرفت

حوزه/ طی مراسمی با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، نخستین کاروان راهیان پیشرفت حوزه های علمیه کشور از قم به سمت هرمزگان اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری طی سخنانی در این مراسم که در جوار امامزاده جمال(ع) قم برگزار شد، با اشاره به این که از جمله برکات این گونه برنامه ها آشنا شدن اساتید، نخبگان و مبلغان حوزوی با مظاهر مختلف پیشرفت نظام اسلامی است، اظهار داشت: به لطف الهی، آحاد مردم کشور بر اساس فطرت انسانی خویش با روحانیت عجین هستند و دشمن نیز نمی تواند مردم را از روحانیت و حوزه های علمیه جدا کند اما به هر حال ما باید مراقب فتنه ها و طرح های شوم دشمن در این خصوص باشیم.

وی همچنین به تبیین برخی از مهم ترین ویژگی های روحانیت مردمی و انقلابی پرداخت و افزود: ایمان و عمل صالح، سواد و معلومات لازم، مردمداری و سعه صدر، تقوا و اخلاق نیک و حُسن سلیقه از جمله این ویژگی هاست که الحمدلله در طلاب و روحانیون بسیجی و انقلابی ما به شکل مشهود وجود دارد.

وی گفت: ما طلاب و روحانیون باید در سختی ها و خوشی ها در کنار مردم باشیم و یکی از دغدغه های جدی ما تلاش برای حل و یا کاهش مشکلات و گرفتاری های مردم باشد که البته حقیقتاً این روحیه و عزم و اراده در بین حوزویان انقلابی و بسیجی وجود دارد.

حجت الاسلام سید روح الله سیدحقی، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم نیز با بیان این که از جمله مطالبات مقام معظم رهبری، آشنا ساختن مردم، نخبگان و حوزویان و دانشگاهیان با مظاهر پیشرفت نظام اسلامی است، ابراز داشت: در همین راستا با همکاری و مشارکت امور طلاب حوزه های علمیه و سازمان بسیج طلاب و روحانیون، سلسله کاروان های راهیان پیشرفت به مقصد استان هرمزگان اعزام می شوند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر شده که در قالب ۵ بازه زمانی، مجموعاً حدود ۵۰۰ نفر از اساتید، نخبگان، مدیران و مبلغان حوزوی از قم به استان هرمزگان بروند و در قالب اردوی پنج روزه از صنایع کشتی سازی بندرعباس، دستاوردهای نیروی دریایی سپاه، برخی تأسیسات جزایر و ... بازدید کنند، ضمن آن که زیارت برخی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و نیز زیارت مزار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در مسیر برگشت این سفر، پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بی شک مشاهده مظاهر و نمادهای پیشرفت نظام و انقلاب اسلامی از سوی طلاب و فضلای حوزوی به خصوص اساتید و نخبگان در فرآیند جهاد تبیین و امور تبلیغی آن ها در سطح جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha