شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست اخلاقی در مدرسه علمیه فاطمیه نقده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده گفت: غیبت از جمله مواردی است که موجب نابودی اعمال حسنه انسانی می‌شود و ریشه بسیاری از این غیبت‌ها حسادت است و برای رهایی از غیبت یا باید در مجلسی که نشستیم از فرد غیبت شونده دفاع کنیم، یا مجلس را ترک کنیم و یا نسبت به ترک غیبت تذکر بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، شیربن سعیدی امروز در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرستان نقده برگزار شد، اظهار داشت: یکی از گناهان کبیره که قرآن کریم نیز نسبت بدان هشدار داده، غیبت از مؤمن می‌باشد که متأسفانه بسیاری بدان مبتلا هستند و گاهی در دورهمی‌ها و نشست و برخاست‌ها بدون توجه به تبعات معنوی آن عده‌ای دچار این گناه کبیره می‌شوند.

وی ادامه داد: در روایات و آیات قرآن کریم از غیبت کردن به خوردن گوشت مردار برادر تعبیر شده و عامل بسیاری از کینه‌ها و اختلاف‌ها در جامعه همین مسئله غیبت می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده گفت: غیبت از جمله مواردی است که موجب نابودی اعمال حسنه انسانی می‌شود که ریشه بسیاری از این غیبت‌ها حسادت است و برای رهایی از غیبت یا باید در مجلسی که نشستیم از فرد غیبت شونده دفاع کنیم، یا مجلس را ترک کنیم و یا نسبت به ترک غیبت تذکر بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ها برای توجیه کار اشتباه غیبت کردنشان می‌گویند، چون اتفاق افتاده بیان می‌کنیم و این هم گناه کبیره و ریختن آبروی مؤمن است و اگر اتفاق نیفتد و ما آن را بیان کنیم، تهمت است که گناهاش بالاتر از غیبت می‌باشد و لذا مؤمن همیشه مراقب خود است که دچار گناه نشود و اگر خطایی از او سر بزند فورا توبه می‌کند و به دنبال آن است که آن را جبران کند.

سعیدی تصریح کرد: از دیگر گناهانی که موجب از بین رفتن اعمال حسنه انسان و کم شدن ثواب آن اعمال می‌شود، عدم خیرخواهی مردم و به فکر منافع شخصی بودن است، ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم و لذا نسبت به افراد و مؤمنین جامعه وظیفه داریم.

وی گفت: مؤمن ضمن انجام اعمال شایسته مراقب و مواظب است که دچار گناه و معصیت نشود و باید قبل از این که دستمان از این دنیا کوتاه شود، به فکر آخرت باشیم و کوتاهی هایمان را جبران کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha