شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ همایش و نمایشگاه آثار بزرگداشت علامه طباطبایی در نجف‌آباد

حجت الاسلام ذوقی گفت: سیره علامه طباطبایی در امور علمی سیره استاد محور بودن است، یعنی در نزد استاد درس خوانده است و در این باب علامه فرمودند «خودم را به اساتید بستم تا اعوجاج فکری پیدا نکنم.»

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد ذوقی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت علامه طباطبایی (ره) در مدرسه علمیه جامعة الامام المنتظر (عج) نجف‌آباد اظهار کرد: انسان عاقل باید در عرصه اندیشه و حوزه فکر خود را اصلاح نماید و الا دچار جهنم اعتقادی می‌شود.

وی افزود: ما در این عرصه نباید کوتاهی کنیم، بلکه در عرصه‌های توحید، نبوت ،امامت و معاد باید اندیشه خود را با گفتگو با اهل علم و مطالعه پیگیری کنیم که حتی المقدور در چهارچوب حق باشد.

استاد فلسفه تصریح کرد: جهنم اعتقادی از جهنم اخلاقی عمیق‌تر است ، همانگونه که مرحوم امام فرمودند «یحصی معاصیها فی ادب» .

وی عنوان کرد: سؤال‌هایی از طرف کسانی که نمی‌توانند خیر را از شر تشخیص بدهند یا حتی اگر می‌توانند تشخیص بدهند، نمی خواهند؛ راه شناخت علامه از راه برهان عین نیست، یعنی از راه آثار شاگردان ایشان است.

حجت الاسلام ذوقی خاطرنشان کرد: حال ما به آثار علامه مراجعه می‌کنیم می‌بینیم آثار علامه شاگردان و عالمان بزرگ چون شهید بهشتی، شهید مطهری، علامه حسن‌زاده آملی و سعادت پرور است و آثار کتبی ایشان المیزان است که شهید مطهری دراین باب می‌گویند «باید یک قرن بگذرد تا المیزان فهمیده شود و آقای ربانی می‌فرمودند المیزان کتاب بالینی من است»

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی متذکر شد: عالم فرهیخته آیت الله ممدوحی(ره) می‌فرمودند که رساله ولایت علامه طباطبایی ۲۰ برابر المیزان نکته دارد، حال وقتی این‌ها آثار و نکات را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که علامه بسیار بزرگ بوده است.

وی اظهار کرد: سیره علامه طباطبایی در امور علمی سیره استاد محور بودن است، یعنی در نزد استاد درس خوانده است و در این باب علامه فرمودند «خودم را به اساتید بستم تا اعوجاج فکری پیدا نکنم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha