یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حاج علی اکبری در سمنان

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اگر به دنبال زیست و تمدن اسلامی هستیم راهی جز در اولویت قرار دادن مسجد نداریم لذا باید نگاه خود را نسبت به مقوله مسجد متحول کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در اولین جلسه قرارگاه مسجد استان سمنان، به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان، با اشاره به اهمیت مساجد در نهادینه‌سازی فرهنگ دینی گفت: باید به اینکه خداوند متعال سنگ بنای مسجد را گذاشته است ایمان بیاوریم تا بتوانیم در امر خدمتگزاری مساجد موفق باشیم.

وی تحقق تمدن اسلامی بدون در نظر گرفتن مسجد را غیرممکن عنوان کرد و افزود: مسجد نماد مدنیت اسلامی است که زمینه‌ساز توجه انسان به معنویت، آخرت و پروردگار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه مسجد، محور شکل‌گیری انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسیاری از کمبودهایی که متوجه مساجد کشور است از غفلت و بی‌توجهی نشأت می‌گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور طراحی شهرها با محوریت مساجد را ضروری دانست و گفت: باید در طراحی شهرها از شیوه‌های سکولاریستی دست برداریم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نقش بدنه مردم در پیگیری دغدغه‌های دینی و اسلامی بی بدیل است، افزود: علاوه بر نقش‌آفرینی عموم مردم، روحانیت نیز باید مسجد را مقصد نخست خود بداند و در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی مساجد گام بردارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: اگر به دنبال زیست و تمدن اسلامی هستیم راهی جز در اولویت قرار دادن مسجد نداریم لذا باید نگاه خود را نسبت به مقوله مسجد متحول کنیم.

وی با یادآوری توصیه‌های شهید سلیمانی در خصوص توجه جدی به امر مسجد گفت: برای تحقق مسجد تراز انقلاب اسلامی، نیازمند بکارگیری مدیریت جهادی هستیم لذا استفاده از عنوان «قرارگاه» برای مدیریت مساجد در سطوح استانی، امری ارزشمند است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با برشمردن ویژگی‌های مسجد تراز از نگاه رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: محور و رکن مساجد از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ائمه جماعات مساجد هستند.

مسجد نماد «مدنیت اسلامی» است/ سمنان یک استان پیشرو در اعتلای نهاد مسجد است

این استاد حوزه و دانشگاه، نمازگزاران مسجد را مولفه مهم دیگری در مسیر تعالی مساجد عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیج را دستیار اصلی امام جماعت مساجد می‌دانند که می‌تواند موفقیت مسجد را تسهیل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، هماهنگی ارکان مسجد نظیر هیات امنا با امام جماعت را ضروری و باعث تعالی مسجد دانست و افزود: پیش نیاز اسلامی شدن محله‌ها، فراهم کردن زمینه مشارکت ساکنین محله در امور مسجد است.

وی با بیان اینکه ایجاد حس آرامشِ ناشی از وجود مسجد در محله، عامل انگیزشی مهمی برای افزایش مشارکت مردم در امر مسجد است، گفت: باید رابطه امام و امت را با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات و نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها در جامعه مستحکم کنیم.

امام جمعه موقت تهران، پشتیبانی نهادهای ذی‌ربط از نهاد مسجد را یک ضرورت عنوان و تاکید کرد: نهادهای مختلف حق دخالت در امور مساجد را به بهانه ارائه خدمات پشتیبانی ندارند چراکه در این صورت مدیریت مسجد با اختلال مواجه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه مهارت ارتباطی ائمه جماعات یک ضرورت غیرقابل انکار است، گفت: یکی از نیازهای کنونی متولیان امر مسجد، ارتباط مطلوب با جوانان و نوجوان است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با تقدیر از هماهنگی و انسجام مسئولان قرارگاه پیامبر اکرم (ص) استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان بعنوان یک استان پیشرو در اعتلای نهاد مسجد، می‌تواند به الگوی سایر نقاط کشور در این خصوص تبدیل شود.

وی حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در کسوت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان را امری ارزشمند و دارای برکت خواند و افزود: خداوند را به جهت انتخاب آقای مطیعی در این مسئولیت شاکریم و برای حضرت آیت‌الله شاهچراغی نیز آرزوی طول عمر و سلامتی داریم.

مسجد نماد «مدنیت اسلامی» است/ سمنان یک استان پیشرو در اعتلای نهاد مسجد است

این استاد حوزه و دانشگاه، تعامل مطلوب نهاد پشتیبان مسجد و نهاد امامت مسجد با یکدیگر را لازم دانست و گفت: اگر با مدیریت جهادی و رویکردی تعاون محور، مسائل مسجد را دنبال نماییم، قطعا نصرت الهی نیز شامل حال ما خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه پرداختن به بعد نرم افزاری و محتوایی، هدف‌گذاری بعدی قرارگاه های مسجد در استان‌ها است، گفت: لازم است با اشراف مستمر و پایش دقیق، نسبت به جمع‌آوری اطلس جامع مساجد استان اقدام شود چراکه این امر به برنامه‌ریزی مطلوب منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha