یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرتضی مطیعی - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: عالم ، همچون‌ چشمه‌ای است که اطرافیان باید از وجود ایشان سیراب شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اختری (ره) که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مسئولان استانی در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از بزرگان و عالمان دین ، توفیقی برای ما می باشد و در واقع این بزرگداشت به معنای بزرگداشت علم ، شجاعت ، جهاد و فقاهت است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه آیت الله اختری در خانواده ای مؤمن و با فضیلت متولد شده و دارای هوش ، استعداد و انگیزه ای قوی برای رسیدن به کمال بود، تصریح کرد: شوق ، اشتیاق و علاقه وافر و استمراری آیت الله اختری برای رسیدن به کمال مثال زدنی و درخور توجه بود.

وی افزود: آیت الله اختری ، تنها کسی بود که در مسجد امام (ره) ، اعتکاف رمضانیه داشتند و هر سال این اقدام‌ مبارک را به انجام‌ می رساندند و این امر یک زمینه برای کمال ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه تلاش و کوشش بی وقفه و شبانه روزی آیت الله اختری(ره) بسیار مشهود است، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ کتاب و مقاله از آیت الله اختری به یادگار مانده که تمامی آنها در موقع نیاز جدی کشور به چاپ رسیده بود

وی با بیان اینکه بهره گیری از اساتید خوب و بزرگ همچون آیت الله میلانی ، وحید ، فلسفی و ... از موجبات کمال آیت الله اختری بود، گفت: عالم ، همچون‌ چشمه ای است که اطرافیان باید از وجود ایشان سیراب شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بی تردید دوستان درسی ، سیاسی و ... آیت الله اختری (ره) در رشد و کمال ایشان موثر بودند، گفت: دارایی های ذاتی ، همراه با توفیق الهی ، موجب رشد و کمال آیت الله اختری شد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله اختری (ره) در عبادت ، زبانزد بودند، تصریح کرد: باید بدنبال آن باشیم که انسان بدرد بخور برای نظام و امام زمان (عج) باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha