یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1119834
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
طوفان الاقصی

حوزه/ برگزاری همایشی بین المللی درباره غزه با پیش‌آهنگی حوزه علمیه قم می تواند آثار و نتایج گرانبهایی به ارمغان آورده و برکات زیادی به همراه داشته باشد.

خبرگزاری حوزه | غزه امروز به رمز، نماد و سمبل تقابل میان حق و باطل تبدیل شده است. حقی که هیچ وجدان بیداری نمی تواند آن را به محاق برده و به خاطره تاریخ بسپارد. روح های بزرگ و با شکوهی که زندگی در زیر سایه ذلت را بر نمی تابند، مادران و پدرانی که فرزندان خویش را با خدا معامله می کنند، خون های گرمی که سرزمین ادیان توحیدی را گلگون می کنند و خانه هایی که بر سر ساکنان خود آوار می شوند، همه و همه گواه راستین احیاء هویتی است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شده و هنوز در اول راه است. راهی که رو به آینده دارد و آینده ای که اسلام تنها قهرمان آن می باشد.

در این میان حوزه علمیه قم به عنوان کانون پایگاه شیعه و میراث دار آرمان های خمینی کبیر همواره دل در گرو فلسطین داشته و برای آزادی آن کوشیده است. علمای اصیل این خطه بهشتی چه خون دل ها خورده و چه مرارت ها که برای قبله اول مسلمین نچشیده اند و چه رنج ها و شکنج ها که برای آن متحمل نشدند. در قصه افتخارآمیز «طوفان الاقصی» نیز بارها و بارها چون دریایی مواج به خروش آمده و خیابان های این شهر مقدس را پر کردند. به راستی که رابطه روحانیت با حقیقت و مظلومیت رابطه ای ناگسستنی، پایدار و ابدی است.

پیرو این رویکرد حق طلبانه و در ادامه نقش آفرینی حوزه علمیه قم، بایسته است هم اکنون که غزه در خون غلتیده و ندای «هل من ناصر ینصرنی» آن روح جمعی ملت ها را به تسخیر خود درآورده است، همایشی بین المللی با موضوع غزه از ناحیه حوزه علمیه قم برگزار شود و در آن از تمام علمای بزرگ ادیان الهی و بخصوص علمای بزرگ فرق مختلف اسلامی دعوت گردد تا به مقاومت غزه اعتباری دو چندان بخشد. حوزه علمیه قم تجربه برگزاری همایش های بین المللی را داشته و می تواند با تعمیق مقاومت غزه، روح جدیدی به کالبد امت اسلامی دمیده و نقش تاریخی خود را ایفا نماید. چنانکه در سال 1394 با برگزاری همایش بین ‌المللی «خطر جریان ‌های تکفیری در دنیای امروز» نسبت به نیاز زمانه پاسخگو بوده و تاثیرگذار شد.

اما برگزاری همایشی بین المللی درباره غزه با پیش آهنگی حوزه علمیه قم، می تواند آثار و نتایج گرانبهایی به ارمغان آورده و برکات زیادی به همراه داشته باشد که از جمله آنها می توان به حمایت معنوی از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی»، امیدبخشی به مردم غزه، تعمیق اندیشه مبارزه با صهیونیسم، پای فشاری بر اتحاد دنیای اسلام در مسئله آرمان فلسطین، نفی ارتباط دول اسلامی با اسرائیل، آگاهی بخشی به ملت های جهان در باره فلسطین، رساندن صدای مظلومیت مردم غزه به گوش جهانیان، شکستن مقطعی انحصار رسانه ای دشمن، ایجاد وحدت نظر در علمای ادیان آسمانی و فرق مختلف اسلامی، نشان دادن چهره واقعی صهیونیسم، اعتباربخشی به نقش آفرینی حوزه علمیه قم و ...اشاره کرد.

قتل عام بی رحمانه مردم غزه پرسش های زیادی را در افکار عمومی مردم جهان برانگیخته و زمینه مناسبی را برای شنیدن حقیقت ماجرا ایجاد کرده است. باید از این فرصت تاریخی که ارمغان شهدای غزه است، به نحو احسن استفاده کرد. حوزه علمیه قم می تواند با برگزاری همایش بین المللی غزه گام بزرگی در این راه برداشته و به مسئولیت تاریخی خود عمل نماید.

اکبر مظفری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha