چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله یعقوبی

حوزه/ آیت الله یعقوبی از اساتید حوزه علمیه گفت: سالروز میلاد حضرت زینب(س) روز جهانی عفاف نامگذاری شود، این رفتار و عمل انسانی و آسمانی مایه کمال و شکوفایی فرد و جامعه و امت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد یعقوبی از اساتید حوزه علمیه در یادداشتی آورده است:

در تاریخ یکم ربیع الثانی ۱۴۳۸ هجری (مطابق با ۳۱-۱۲-۲۰۱۶) روزی از سال را به نام (روز عفاف) نامگذاری کنند و این رفتار و عمل انسانی و آسمانی مایه کمال و شکوفایی فرد و جامعه و امت می شود.

باید سالروز میلاد حضرت زینب کبری دختر أمیرالمومنین و فاطمه زهرا علیهما السلام در روز پنجم جمادی الاول را به این عنوان انتخاب کرد، شخصیتی که عفاف و حجاب را به بهترین شکل به نمایش گذاشت در حالیکه در بدترین و سخت ترین شرایط و آزار و ستم بعد از شهادت برادرش امام حسین علیه السلام در مجلس عبید الله و یزید قرار گرفته بود.

برنامه و فعالیت هایی را برای معرفی کردن این رفتار اخلاقی و ارزشی و آثار مبارک آن را در ضمن فعالیت های خود داشته باشند که آثار بزرگ و شگرفی در زندگی فردی و اجتماعی دارد، چراکه در روایتی از امیر المومنین علیه السلام وارد شده است که (العفة رأس کل خیر) و (افضل العبادة العفاف) به این معنا که عفت اساس هر خیر است، و با فضیلت ترین عبادات عفت است.

عفت تنها مخصوص زنان و ناظر به پوشش او نیست و تنها ناظر به تعامل هر دو جنس مرد و زن با یکدیگر نیست، بلکه عفت معنای وسیعی دارد که عفت در کسب مال، عفت دست، عفت زبان، عفت چشم و غیر آن را هم شامل می شود، لذا باید فعالیت هایی که در راستای ترویج و تبلیغ این مناسبت محدود نباشد تا معنا و گستره حقیقی آن به انحراف کشیده نشود.

روز جهانی عفاف
پنجم جمادی الاول

یوم العفاف العالمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha