شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طوفان الاقصی

حوزه/ با شروع عملیات طوفان الاقصی و حمله وحشیانه اسرائیل کودک‌کش به مردم مسلمان و مظلوم غزه، شاهد اعتراضات بسیاری از جای جای ایران اسلامی بودیم که حوزه علمیه نیز از پیشقراولان اعتراض و محکومیت وضعیت موجود در غزه بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با شروع عملیات طوفان الاقصی و حمله وحشیانه اسرائیل کودک‌کش به مردم مسلمان و مظلوم غزه، شاهد اعتراضات بسیاری از جای جای ایران اسلامی بودیم که حوزه علمیه نیز از پیشقراولان اعتراض و محکومیت وضعیت موجود در غزه بود.

گزارش مختصری که تقدیم نگاه شما می شود، گوشه ای از اعتراضات آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه می باشد.

۱. نخستین اعتراض مدیر حوزه های علمیه به جنایات رژیم اشغالگر قدس در جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی بوده که در آن جلسه گفت: انتظار حوزویان از همه بزرگان ادیان و مذاهب دنیا و فرهیختگان و سیاست‌مداران و نهادهای بین‌المللی، هم‌بستگی و همکاری با جریان مقاومت است؛ به‌ویژه از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود که جریان عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را کنار بگذارند و حداقل در مباحث سیاسی به‌صورت شفاف موضع بگیرند؛ امت اسلامی موضعش مشخص است و ان‌شاءالله این راه را تا پیروزی ادامه خواهد داد.
https://hawzahnews.com/xctJh

۲. همچنین در پی حمله تروریستی و وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه نیز مدیر حوزه های علمیه در پیامی، ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی اینگونه اعلام کرد:
«به همین مناسبت و برای اظهار خشم انقلابی و همبستگی با مصیبت زدگان دلاور فلسطین فردا چهارشنبه دوم ربیع الثانی، مطابق ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ از سوی مراجع عظام و شورای‌عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزوی در حوزه‌های علمیه عزای عمومی اعلام و درس‌ها تعطیل خواهد بود».
https://hawzahnews.com/xctQX

۳. تجمع محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی به‌خاطر بمباران بیمارستان المعمدانی غزه در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد و آیت الله اعرافی در این تجمع گفت: این کارزار محدود میان مقاومت فلسطین و صهیونیست‌های غاصب نیست؛ بلکه میان گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی و گفتمان آمریکایی و صهیونیستی است. اسرائیل در طول تاریخ با اتکا بر پشتیبانی آمریکا و اروپا سیاست خشونت عریان و بی‌رحمی بی‌پایان را دنبال کرده تا با این سیاست شیطانی مردم و ملت‌ها را بترساند و امروز هم با همین سیاست بیمارستان را بر سر بیماران خراب کرده است؛ ولی باید بداند که هرگز مقاومت در فلسطین، لبنان، ایران و جهان اسلام در برابر شما تسلیم نخواهند شد و از این خشونت نخواهند ترسید؛ بلکه به فضل خدا قوی‌تر از قبل در برابر شما خواهند ایستاد.


https://hawzahnews.com/xctY2

۴. نامه آیت‌الله اعرافی به شخصیت‌های مهم اسلامی درباره عملیات طوفان الأقصی، دیگر واکنش مدیر حوزه های علمیه بود و در بخشی از این نامه آمده است:
حوزه های علمیه ضمن تجلیل از پیروزی تاریخی گروه های فلسطینی و محکوم کردن جنایت جنگی رژیم غاصب اسرائیل و روند عادی سازی برخی کشورهای اسلامی ، از همه دولت ها ، ملت ها ، علمای راستین دنیای اسلام و نخبگان و دانشجویان و هنرمندان و اصحاب رسانه های اسلامی و عربی می خواهد تا با همه توان در کنار مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان غزه بمانند و مقدمات تحقق کامل وعده های الهی و شکست نهایی و برچیده شدن غده سرطانی اسرائیل از جهان اسلام، خاورمیانه و کل جهان را فراهم کنند.
https://hawzahnews.com/xcvcG

۵. نامه بین المللی بعدی مدیر حوزه‌های علمیه پیرامون مسئله فلسطین و غزه به بزرگان مسیحی جهان از جمله خطاب به پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک و بزرگان مسیحی جهان از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، لبنان، یونان و شورای جهانی کلیساها بوده است.
https://hawzahnews.com/xcvzX

۶. شورای هماهنگی نهادهای حوزوی نیز در خصوص روز مبارزه با استکبار جهانی، بیانیه ای به امضای آیت الله اعرافی، رئیس شورای هماهنگی نهادهای حوزوی صادر کرد و در بخشی از آن آورد:
مقاومت مقتدرانه وشهادت طلبانه مردم و رزمندگان فلسطین، برگ زرّینی را در تاریخ اسلام و معاصر ثبت نمود و بار دیگر عظمت اسلام ومسلمین را که متکی بر ایمان به خداوند عزیز می باشد، به جهانیان نشان داد؛ همان گونه که خداوند متعال در قرآن کریم فرمود:«وَ لَا تَهِنُواْ وَلَا تَحزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلأَعلَونَ إِن کُنتُم مُّؤمِنِینَ» (آل عمران/۱۳۹)
https://hawzahnews.com/xcw5r

۷. واکنش بعدی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، ضرورت قطع همه روابط و تحریم همه کالاهای اسرائیلی در سراسر جهان بود که در این بیانیه آمده است:
حوزه‌های علمیه و علمای اعلام و اساتید بزرگوار و طلاب انقلابی و جوان از قم تا نجف و همه ایران و جهان با الهام گیری از رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم بار دیگر بر حقانیت و درستی راه محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان تأکید و ضرورت قطع همه روابط تجاری‌ و اقتصادی و سیاسی با رژیم صهیونیستی و تحریم همه کالاهای اسرائیلی در سراسر جهان و لزوم حمایت همه جانبه و در همه ساحت ها از مقاومت‌ و فلسطین اعلام می نمایند.
https://hawzahnews.com/xcxf3

گفتنی است این فقط گوشه ای از واکنش ها و بیانیه های مدیر حوزه های علمیه بود و مراجع عظام تقلید، بزرگان حوزه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیریت های استانی حوزه و طلاب و فضلای سراسر کشور در واکنش های متعدد، نسبت به رژیم کودک کش صهیونیستی اعلان انزجار کرده و جنایات این رژیم سفاک را محکوم کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha