دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1120070
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
حضرت زینب(س)

حوزه/حجت‌الاسلام کوثری گفت: حضرت زینب (س) با زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی دقیق نقش مهمی در حفظ و نشر پیام عاشورا ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام عین‌الله کوثری معاون فرهنگی دفتر امام جمعه اردبیل به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) امروز در جمع طلاب حوزه علمیه صالحیه، گفت: حضرت زینب(س) با زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی دقیق نقش مهمی در حفظ و نشر پیام عاشورا ایفا کرد.

وی ادامه داد: در بعضی از مقاتل نقل شده حضرت زینب(س) در روز عاشورا زمانی که دید که برادرش امام حسین(ع) در حال آماده شدن برای جنگ است، به سرعت ذوالجناح را آماده کرد تا حضرت به وظیفه خود عمل کند. این اقدام نشان از این است که حضرت زینب(س) می‌دانست که در آن لحظه کمک کند تا برادرشان ، پیام عاشورا را به گوش جهانیان برساند.

معاون فرهنگی دفتر امام جمعه اردبیل افزود: حر بن یزید ریاحی نیز با زمان‌شناسی دقیق خود از عاقبت بخیری برخوردار شد. او در ابتدا از جنگ با امام حسین(ع) سرباز زد، اما پس از آنکه متوجه شد که حق با امام حسین(ع) است، به ایشان پیوست و در نهایت به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام کوثری گفت: حبیب بن مظاهر نیز با زمان‌شناسی در راه حق ایستاد و ابتدا قصد داشت به حج برود، اما پس از آنکه امام حسین(ع) به او فرمودند که قصد دارند به کربلا بروند، آماده شد و همراه ایشان به کربلا رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی از ویژگی‌های مهمی است که در حضرت زینب (س) وجود داشت و با بهره‌مندی از این ویژگی‌ها توانست نقش مهمی در حفظ و نشر پیام عاشورا ایفا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha