جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
پژوهش

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: کتاب و کتابخوانی موجب ارتقاء مهارت‌های کلامی و گفتاری، افزایش اعتماد به نفس، افزایش دایره لغات، ارتقاء مهارت تحلیل و همچنین اثربخشی و نفوذ کلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سمیه درویشوند استاد حوزه علمیه خواهران لرستان عصر امروز در نشست پژوهشی به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی با عنوان کتاب مبنای کلام نافذ و اثربخش، در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه فاطمیه (س) خرم آباد، با اشاره به اینکه جایگاه کتاب و مطالعه در قرآن کریم و دین مبین اسلام بسیار والا و ارزشمند است، اظهار داشت: در قرآن کریم، معجزه جاودان پیامبر گرامی اسلام(ص) سوره‌ای به نام قلم آمده و به قلم و کتاب قسم یاد شده و همین امر، دلیلی محکم بر اهمیت فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه در روایات متعدد به جایگاه کتاب، نقش آن در آرامش بخشی و اُنس و حفظ میراث علمی اشاره شده است، اظهار کرد: جایگاه مطالعه و تحقیق و پژوهش در آیات و روایات دینی بسیار ارزشمند و عظیم ذکر شده است.

استاد مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد، به جایگاه کتاب و کتاب خوانی در کلام نافذ و اثربخش اشاره کرد و گفت: ارتقا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه از ضرورت‌هاست.

سمیه درویشوند خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی موجب ارتقاء مهارت‌های کلامی و گفتاری، افزایش اعتماد به نفس، افزایش دایره لغات، ارتقاء مهارت تحلیل و همچنین اثربخشی و نفوذ کلام خواهد شد.

وی بر اشاعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، به‌ویژه در بین اقشار تحصیلکرده و طلاب حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha