یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه اصفهان

حوزه / آیت الله طباطبایی نژاد گفت: اگر انسان با خدا معامله کند امر بی‌مقدار و رفتنی را با امر ابدی معامله کرده و قرآن کریم نیز در این باره می‌فرماید :" ان اللَّهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ "، لذا نام و یاد و ذکر خاطرات شهدا باعث ساختن انسان‌ها می‌شود و خود یک هدایتگری است.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس برخی استان‌های کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به روایتی از امام حسین(ع)، اظهار داشت: حضرت در این روایت می‌فرماید: " مَنْ أَرَادَ الله بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ(ع) وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ "، افرادی که در راه اباعبدالله(ع) رفتند خداوند محبت و زیارت حضرت و ادامه راه امام را برای آنها قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه شهدا پس از خداوند، کریم‌ترین افراد می‌باشند، گفت: شهدا جان خود را به‌عنوان محبوب‌ترین امر در راه خدا دادند، ویژگی شهدا خلوص آنها بود و به تعبیر امیرمومنان(ع) جمجمه خود را در راه خدا دادند.

آیت الله طباطبایی نژاد گذشتن از همسر و فرزندان و فداکاری شهدا را بسیار ارزشمند عنوان کرد و ادامه داد: زنده نگه داشتن خاطرات شهیدان مانند زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام حسین(ع) می‌باشد، هم چنان که بیشتر رزمندگانی که در جبهه حاضر شدند گریه‌کن روضه‌های سیدالشهدا(ع) بودند و بالاترین خیری که خدا برای انسان بخواهد، محبت امام حسین(ع) است.

وی حفظ و نشر آثار شهدا را کاری اساسی دانست و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر حفظ آثار شهدا تأکید دارند، چرا که چنین انسان‌هایی بوده‌اند و انسان نیز می‌تواند به چنین جایگاهی دست یابد.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: اگر انسان با خدا معامله کند امر بی‌مقدار و رفتنی را با امر ابدی معامله کرده و قرآن کریم نیز در این باره می‌فرماید :" ان اللَّهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ "، لذا نام و یاد و ذکر خاطرات شهدا باعث ساختن انسان‌ها می‌شود و خود یک هدایتگری است.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر انتقال تجارب در حوزه حفظ و نشر آثار شهدا، تصریح کرد: این کار بسیار ارزشمندی است و تجربه‌های خود را نیز به دیگران انتقال دهید تا همه کشور از این تجربیات استفاده کنند، از شهدا خاطرات خوبی داریم و باید از این خاطرات کتاب تهیه شود.

در ابتدای این جلسه نیز امیر سرتیپ دوم محمود سزاوار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گزارشی از برگزاری جلسات این بنیاد در ۵ استان همجوار ارائه کرد و گفت: استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه ۲ به‌صورت نوبه‌ای جلساتی را برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: به جهت هم افزایی در ادارات کل استان‌ها و اجرای رسالت خود در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تدبیر بر این شد تا نشست‌های منطقه‌ای با حضور استان‌های همجوار برگزار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha