یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری نشست هم‌اندیشی طرح رشد با حضور اساتید، مربیان، فعالین و دست اندرکاران این طرح در مجتمع آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان در مورد اهداف طرح رشد اظهار کرد: طرح رشد یک برنامه جامع تهذیبی و مهارتی است که جنبه های مختلف رشد یک طلبه را تحت پوشش قرار داده است و امیدواریم با برگزاری صحیح آن موجبات رشد طلبه را فراهم آوریم.

وی افزود :این طرح با ملاحظه اسناد بالادستی فرهنگی کشور و مشاوره با صاحب نظران در این عرصه نگارش و به‌صورت آزمایشی در چند مدرسه در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به شکل موفق برگزار شده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد نحوه برگزاری طرح رشد در سال تحصیلی جاری ابراز داشت: نظر به اینکه این برنامه با توجه به ساحت های یک طلبه برنامه ریزی شده لذا برای پوشش این ساحت ها برنامه هایی را نیز برای طلاب مقاطع مختلف برنامه ریزی کرده است، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این طرح برای طلاب پایه های یک ، دو و سوم حوزه علمیه اصفهان برنامه ریزی شده و حاصل فعالیت ای طلبه در این طرح در سامانه سدید حوزه علمیه ثبت می گردد

وی در مورد عناوین و مهارت های سال جاری، اعلام کرد: نمرات پایه یک با عنوان هویت و زی طلبگی ، پایه دوم با عناوین مهارت رایانه و اندیشه امامین انقلاب و پایه چهارم با عنوان مبلغ یاری در سامانه سدید حوزه ثبت می شود ولی عناوین پایه سوم ولایت فقیه و رسانه، عناوین پایه پنجم مهارت های زندگی و جریان شناسی، اگرچه در حال اجرا می باشد ولی از سال آینده در سامانه آموزشی ثبت می شود.

حجت الاسلام مؤمنی در رابطه با اساتید طرح رشد گفت: غالب عناوین سال جاری برای اولین بار به‌صورت آموزشی برای طلاب ارائه شد و به همین دلیل نگارش متن درسی و جمع آوری اساتید و آموزش آنها کار بسیار سختی بود که انجام شد و برای هماهنگی بیشتر همه اساتید و مربیان طرح رشد در همایش اساتید و فعالین طرح رشد جمع شدند تا نسبت به برنامه ها توجیه شوند.

وی در پایان در مورد این همایش افزود: جلسات توجیهی و ضمن خدمت اساتید ، مربیان و دست اندرکاران این طرح بصورت مستمر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha