پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
1

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: نشان یافتن و نشان داشتن از خدا، همان دارا بودن اخلاق کریمه الهی است که مهم ترین و سرآمد آنها علم و قدرت،دانایی و توانایی است، این دو صفت باهم ملازم هستند و افتراق آنها از یکدیگر ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن صافی گلپایگانی در جمع طلاب مدرسه مبارکه امام عصر عجل الله تعالی فرجه گفت: نشان یافتن و نشان داشتن از خدا، همان دارا بودن اخلاق کریمه الهی است که مهم ترین و سرآمد آنها علم و قدرت،دانایی و توانایی است، این دو صفت باهم ملازم هستند و افتراق آنها از یکدیگر ممکن نیست.

وی در توصیه به طلاب اظهارداشت: دانش آموزان و طلاب عزیز فرصت را غنیمت بشمارید درس بخوانید تا آگاهی و معرفت پیدا کنید.درس بخوانید تا خودتان و جامعه و اسلام را عزیز و سربلند کنید. درس بخوانید تا خودتان و دیگران را از ظلمت و جهالت نجات دهید و با جدیت درس بخوانید مباحثات علمی را جدی بگیرید تا دانشمند و عالم ربانی شوید و مسائل لاینحل گوناگون علمی را حل کنید.

این استاد حوزه ادامه داد: خود را برای اسلام و برای اعلای کلمه الله و برای حصول اهداف الهی ،قرآنی و برای خدمت به محرومان و نجات مستضعفان آماده سازید و هر رنج و تلاشی را که در تحصیل علم متحمل می شوید، با نیت خالص و پاک آن را فی سبیل الله و در راه خدا و راه آسایش خلق خدا محسوب دارید بدانید همه در انتظار شما هستند

وی افزود: خداوند متعال از شما سعی و عمل و مجاهدت می خواهد. اسلام و پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله در انتظار تحصیلات و تحقیقات علمی شما هستند. ائمه طاهرین علیهم السلام به خصوص حضرت بقیه الله امام عصر ارواح العالمین له الفداء از شما انتظار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی گفت: سعی کنید چنان باشید که از فهم و بینش بیشتر و آگاهی زیادتر لذت ببرید .اوقات خود را به بطالت ، معاشرت های بیهوده که کمالی از آن برای روح و جسم حاصل نمی شود و ارزش حقیقی انسان ها را بالا نمی برد، تلف نکنید و در پی کسب کمالات حقیقی و سیر الی الله باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha