یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان گفت: یک گروه مجاهد و مبارز هیمنه رژیم جعلی اسراییل، آمریکا و غرب را در هم شکست و نگاه جهان را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به روز جهانی همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، اظهار داشت: در شرایطی این روز را گرامی می‌داریم که غزه قهرمان توجه جهان را به خود جلب کرده و به مساله نخست دنیای امروز تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی شعار می‌داد که تا نابودی حماس دست از جنگ برنمی‌دارد، اظهار کرد: امروز حماس با قدرت و افتخار در راه مبارزه و جهاد در یک طرف میز آتش بس به رسمیت شناخته شده و معلوم شد که شعارهای این رژیم جعلی تو خالی است و این دستاورد بزرگی برای ملت فلسطین و جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: آمریکا و غربی‌ها فرماندهی و پشتوانه ۴۵ روزه این جنگ با ۵۰ هزار نفر شهید و زخمی، بودند و پشت دوربین‌ها دیدید که دست رژیم اسراییل را باز گذاشتند و حتی اجازه ندادند کسی از نظر حقوقی کوچکترین فشاری بر آنان بیاورد.

وی ادامه داد: اما با وجود تمامی این موارد، اتفاقی که افتاد خط جهاد و شهادت و مردانگی پیروز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی یادآور شد: مسلمانان و آزادی خواهان جهان در آینده نزدیک پیروزی ملت مبارز مسلمان و مجاهد فلسطین را جشن خواهند گرفت.

حرکت هسته‌ای پس از ترور دانشمندان

وی در بخش دیگربا تسلیت سالگرد شهادت محسن فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای، یادآور شد: دشمن به خیال توقف حرکت هسته‌ای کشور این شخصیت‌ها را یکی پس از دیگری از ما گرفت، غافل از اینکه این حرکت به دست دانشمندان جوان ما با سرعت بیشتری نسبت به گذشته ادامه پیدا کرد.

امام جمعه کرمان، همچنین با اشاره به روز بزرگداشت شیخ مفید عالم برجسته در فقه و علوم اهل بیت و سالگرد مرد مجاهد و خستگی ناپذیر و مخلص و روحانی برجسته آیت الله جعفری که سال‌ها در کسوت نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه به مردم کرمان خدمت کرد، گفت: اخلاص این مرد بزرگ برای همیشه در تاریخ کرمان ثبت و ضبط شد و امیدوارم شما نیز در مجالس گرامیداشت این عالم شرکت فعال داشته باشید.

وی با اشاره به رحلت حجت الاسلام شاکری، عنوان کرد: این شخصیت یک قرن در جلب رضایت خدا، ترویج دین و احکام دینی و اقامه نماز جماعات و اجرای دستورات الهی در نماز جماعت، سردمدار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی به رحلت حجت الاسلام تویسرکانی نیز اشاره کرد و گفت: وی چند دهه در کسوت امامت جمعه و در کمال زهد و پاکی، عمر خود را در راه خدا و خدمت به خلق گذراند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهادت جانگداز حضرت زهرا (س) را به دوستداران این راه تسلیت عرض می‌کنم، یادآور شد: حضرات معصومین در ابعاد مختلف در خصوص دختر نبی فرمایشات بلندی دارند و آنقدر غرق عبادت به خداوند بودند که در احوالات ایشان سخنان زیادی نوشتند.

بسیج مروج استکبارستیزی است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، گفت: در هفته مبارک بسیج قرار گرفتیم و این کلمه در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار سرنوشت ساز و بزرگ بوده و بسیجی در سه ضلع بسیار قابل توجه و مهم توانسته بزرگترین حرکت‌های اجتماعی و الهی را در تاریخ ما رقم بزند.

وی تصریح کرد: نخستین ضلع بسیج، ایمان، تقوا، در خط امامین انقلاب بودن و خدمت به مردم در صحنه‌های مختلف است و این نوع حرکت همیشه در طول تاریخ خواهان و طرفداران زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه بسیجیان کسانی هستند که برای رضای خداوند حرکت می‌کنند و در صحنه انقلاب، انقلابی هستند، اضافه کرد: آنها به حرف امام جامعه توجه می‌کنند و سعی و تلاششان این است که تمام ظرفیت‌ها را برای خدمت به مردم بسیج کنند.

وی ابراز کرد: نسل جوان و جوانی ضلع دیگر در ذات بسیج است، گرچه افراد مسن نیز در بسیج حضور دارند اما موتور محرکه بسیج انرژی جوانی این قشر است، همین جوانانی که در طول تاریخ تحول آفرین بودند و هر فتح و فتوحی در طول تاریخ به دست جوانان رقم خورده است.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: هدفی که با نگاه بسیجی، آزادگی و حریت به دنیای امروز تزریق می‌شود، مروج استکبارستیزی است.

وی ادامه داد: اهداف بسیج را امام عظیم الشان انقلاب به‌عنوان موسس این حوزه، به بهترین وجه اعلام فرمودند که تابلوی پر افتخار بسیج دوستدار بدون قید خدا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha