شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اهدای یک نسخه ( مصحف مشهد رضوی ) به آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ «مصحف مشهد رضوی»، کامل ترین مجموعه دست نویس قرآن به خط حجازی از سده نخست هجری قمری است که یک نسخه از آن به آیت الله العظمی جوادی آملی اهداء شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یک نسخه چاپی از ( مصحف مشهد رضوی ) در روز جمعه سوم آذر ۱۴۰۲ توسط آستان قدس رضوی به حضرت آیت الله جوادی آملی اهدا شد.

در ابتدای این دیدار دکتر کریمی نیا که کار تحقیقاتی این نسخه قدیمی را با پشتیبانی بیت آیت الله العظمی سیستانی و همچنین کتابخانه مشهد امام رضا علیه السلام انجام داده در توضیحات این مصحف شریف رضوی بیان داشت: این مصحف از کامل ترین نسخه های قدیمی و کهن قرآن کریم است که به خط حجازی نوشته شده است، هر چند نسخه های قدیمی دیگری از قرآن کریم موجود هست اما قرآن کامل در این سطح خیلی کم هست و این نسخه از کامل ترین نسخه ها بوده که مشتمل بر بیش از ۹۵ درصد قرآن موجود هست.

وی بیان داشت: چند برگ از این قرآن شریف به مراکز نسخه شناسی جهان ارجاع شد و پس از گرفتن تست کربن۱۴، مشخص شد که این قرآن مربوط به سالهای ۶۰ تا ۹۰ هجری قمری می‌باشد.

«مصحف مشهد رضوی»، کامل ترین مجموعه دست نویس قرآن به خط حجازی از سده نخست هجری قمری است که در کتابخانه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس نگهداری می شود.

آیین رونمایی از مصحف مشهد رضوی به عنوان کامل ‌ترین مجموعه برگ نوشته قرآنی به خط حجازی که روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha