یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان بر ضرورت هدایت تحصیلی فرزندان ایثارگران به سمت تحصیل در حوزه هدایت تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امروز در دیدار مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به شرایط زی طلبگی، اظهار داشت: روحانیت و طلاب علوم دینی به اندک راضی هستند و بیشتر طلبه ها این گونه اند و این نشان دهنده روحیه دینی است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با تاکید بر هدایت و جذب فرزندان شاهد و ایثارگر به سمت تحصیل در حوزه های علمیه، افزود: متاسفانه از زمان و مقطعی که باید کاری برای جذب فرزندان ایثارگر به سمت حوزه های علمیه انجام می دادیم گذشته و فرزندان ایثارگران دوران دفاع مقدس اکنون از زمان حضور در حوزه ها عبور کرده اند و قانون حوزه نیز بالای ۲۵ سال سن را برای طلبگی قبول نمی کند.

وی با اشاره به روایت «الْکَمَالُ‏ کُلُ‏ الْکَمَالِ‏ التَّفَقُّهُ‏ فِی الدِّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَی النَّائِبَةِ وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَةِ» تصریح کرد: کمال انسان و بالاترین کمال او، عالم شدن در دین و صبر در بلا و اندازه‌گیری در زندگی است، لذا شخصیت انسان با چند مسئله نشان داده می شود که یکی از آنها تقدیر المعیشه و دیگری فهم دینی و در سختی ها تحمل داشتن است.

در ابتدای این دیدار مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برخی از مسائل و دغدغه های این مجموعه را در خصوص فرزندان ایثارگران در بحث آموزش مطرح کرد و اظهار داشت: ۱۰ درصد ایثارگران کشور در استان اصفهان حضور دارند و نزدیک به ۱۸ هزار دانشجو در استان تحصیل می کنند که متاسفانه این حضور در حوزه های علمیه بسیار کمرنگ است.

در ادامه حجت الاسلام صابریان به برخی از دلایل آسیب شناسانه این مسئله پرداخت و افزود: بخشی از دلایل این موضوع آسیب شناسی شده که از جمله برخی دستورالعمل هایی است که سبب می شود فرزندان ایثارگر در حوزه های علمیه حضور نیابند و بخشی نیز مربوط به عدم حمایت های منطقی و قانونی است که سبب رفتن افراد به سمت دانشگاه های دولتی و آزاد شده است.

وی عنوان کرد: کانون خانواده بزرگ ایثارگران یکی از کانون های بزرگ استان است و باید در حوزه فرهنگی هدایتگری بیشتری انجام دهیم.

مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار فرزند جانباز بالای ۲۵ درصد در مقطع دانش آموز در استان اصفهان حضور دارند که می توان آنها را به حوزه و دانشگاه هدایت کرد و نگاه این است که به سمت حوزه هدایت شوند و البته باید جاذبه برای رفتن به حوزه ها ایجاد کنیم.

وی بهره گیری از ظرفیت هدایت تحصیلی در پایان مقطع دانش آموزی برای هدایت دانش آموزان مستعد به سمت تحصیل در حوزه های علمیه را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: در این ظرفیت سنجی، جای حوزه علمیه خالی است و باید تعدادی از آنان را به سمت حوزه هدایت کرد.

گفتنی است، در حال حاضر ۵۴ طلبه فرزند شهید در حوزه علمیه اصفهان در سطح یک مشغول تحصیل می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha