دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از روسای دانشگاه های اندونزی با آیت الله اعرافی

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مهندسی اعتکاف باید به گونه‌ای باشد تا تمام اقشار پیام معنویت آن را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امشب در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف، اظهار کرد: جریان آزاد، مردمی و فعال اعتکاف جایگاه بزرگی دارد و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز به آن توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه با نسل جوانی مواجه هستیم که دارای طیف متنوعی هستند، مطرح کرد: در این نسل از طیف‌های انقلابی و پای‌کار تا طیف‌های میانی و ... حضور دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید پیام اعتکاف به تمام این طیف‌ها برسد، عنوان کرد: این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی است که همواره در دستورکار قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر باید از ظرفیت نخبگانی دانشگاهی استفاده شود، خاطرنشان کرد: اگرچه باید به عموم مردم توجه شود، ولی ایجاد بسترهای ویژه برای نخبگان اهمیت دارد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نخبگان و استعدادهای برتر از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، تصریح کرد: باید شرایط به گونه‌ای محیا شود که جمعیت نخبگانی پای کار انقلاب، نظام و کشور خود بمانند.

وی با اشاره به اینکه مهندسی اعتکاف باید به گونه‌ای باشد تا تمام اقشار پیام معنویت آن را دریافت کنند، یادآور شد: در مقوله اعتکاف طی سال‌های اخیر آثار شایسته‌ای تولید شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه چارچوب جامع مباحث مرتبط با اعتکاف باید تهیه شود، ابراز کرد: باید بسته جامعی در محور اعتکاف وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این نقشه علمی می‌تواند خلاهای موجود را نمایان کند، بیان کرد: همچنین باید این آثار به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه تولید محتوای فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: در این عرصه نیازمند جنبش و تحرک بیش‌تری هستیم.

وی با اشاره به اینکه مساجد در دوران پساکرونا هنوز به رونق قبل نرسیده‌اند، مطرح کرد: اعتکاف می‌تواند پیشرانی باشد که این عقب افتادگی جبران شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha