دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: جنایات اسرائیل محدود به امروز نبوده و از ۷۵ سال پیش آغاز شده است و با توجه به آمار شهدایی که در حملات اخیر داریم، اکثر شهدای غزه را غیرنظامیان (زنان و کودکان) تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران امروز در همایش «بسیج و مقاومت اسلامی» که به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان برگزار شد، با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: این جنایات محدود به امروز نبوده و از ۷۵ سال پیش آغاز شده است و با توجه به آمار شهدایی که در حملات اخیر داریم، اکثر شهدای غزه را غیرنظامیان (زنان و کودکان) تشکیل می‌دهند.

وی با یادآوری اینکه در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه حدود ۲۰ هزار نفر از مردم این منطقه به شهادت رسیدند، افزود: آمار حاکی از آن است که اکثر افرادی که در این حملات به شهادت رسیدند، زنان و کودکان بودند که دو سوم شهدا را تشکیل می‌دهند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به عنوان یک شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی یاد کرد و با اشاره به اینکه این شکست بزرگ در همه ابعاد از جمله امنیتی، اطلاعاتی، اجتماعی و اقتصادی به اسرائیل تحمیل شد، تصریح کرد: بعد از عملیات طوفان‌الاقصی بود که سران و رهبران کشورهای غربی برای جلوگیری از فروپاشی اسرائیل در اتاق‌های جنگ خود حضور یافتند.

ابوشریف با بیان اینکه همه دنیا شاهد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه بودند که طی این حملات هزاران تن مواد منفجره بر سر زنان، کودکان و غیرنظامیان این منطقه ریخته شد، خاطرنشان کرد: در این جنگ ارزش‌های انسانی و اخلاقی برخلاف سایر جنگ‌ها بیش از همه لگدمال شد، به طوری که در ابتدای جنگ شاهد قطعی آب، برق، سوخت و دارو در این منطقه بودیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با یادآوری اینکه میزان مواد منفجره استفاده شده در این جنگ بیش از مواد منفجره‌ای بود که آمریکا در جنگ افغانستان در طول یک سال استفاده کرد، ادامه داد: ریخته شدن ۷۰۰۰ تن مواد منفجره طی هشت روز بر سر مردم غزه آمار تکان دهنده‌ای است، به طوری که به واسطه این حملات همه زیرساخت‌های این منطقه به ویژه بیمارستان و مراکز خدماتی به شدت تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۴۰ هزار نفر به واسطه حمله رژیم صهیونیستی به غزه مجروح شده‌اند، عنوان کرد: آمار شهدا و مجروحانی که روزانه به مراکز درمانی غزه منتقل می‌شدند، حدود ۱۵۰۰ نفر بود، این در حالی است که فارغ از شهدا و مجروحانی که در بیمارستان‌های غزه حضور داشتند، حدود ۱۳ هزار آواره نیز به این مراکز پناه آورده بودند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با ابراز تأسف از اینکه علی‌رغم حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه، هیچ‌گونه واکنش جدی از سوی مجامع جهانی انجام نشد، افزود: واکنش‌ها به این نوع جنایات باید واکنش‌های منجر به بازدارندگی باشد که عملاً چنین اتفاقی در حملات اسرائیل به غزه رخ نداد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۲ IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    مرد نبوده جلو جنایکاران را بگیره کجا رفتین قایم شدین کاخهای قطر