چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کفیل

حجت الاسلام کفیل گفت: حضرت  زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به هیچ عنوان سلیقه‌ای برخورد نکردند، حضرت در تلاش بودند تا چهره نفاق را از مدعیان دین بردارند، جریان اسلام و نفاق، جریان اسلام و کفر نیاز به تبیین گری دارد؛ این جهاد را حضرت زهرا (س) انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد الغدیر مدرسه علمیه جامعة الامام المنتظر (عج) نجف‌آباد در جمع طلاب و اساتید، اظهار کرد: دلیل تشکیل حکومت اسلامی در زمان پیامبر اکرم (ص) خواسته مردم و اراده حضرت حق بود، جامعه، زمانی به سمت زندگی اسلامی می‌رود که خواسته مردم با اراده الهی همراه شود.

وی افزود: جریان یهود در دوران پیامبر اسلام دوازده قبیله بودند که یازده قبیله آن به اسلام ایمان آوردند و فقط یک قبیله یهودی باقی ماندند، اما قرآن یک‌جا از این یهودی‌ها با واژه مثبت یاد نکرده است، چرا که این یهودیان به حضرت عیسی علیه السلام هم ایمان نیاوردند!

استاد حوزه تصریح کرد: این تفکر یهودی که امروز در دنیا وجود دارد، از پایه مشکل دارد، این قبیله بنای شناخت حق و ایمان آوردن را نداشتند، لذا پیامبراکرم صلی الله علیه و آله اسلام را مورد اذیت و آزار قراردادند، این جریان بارها با مشرکان و کافران علیه اسلام همدست شدند؛ دشمنی یهود را باید از ریشه شناخت.

وی ادامه داد: تنها کسی که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) مقابل جریان‌های انحرافی با اقتدار و بصیرت ایستاد، حضرت فاطمه (س) بود، او در این شرایط فتنه انگیز، سست نشد، کوتاهی نکرد، از جامعه فاصله نگرفت و به وظیفه خود در قبال ولی جامعه عمل کرد.

مسئول مرکز تخصصی صحیفه سجادیه قم تصریح کرد: به تعبیر دقیق فاطمه (س) مدیر است، مدیر، صاحب استراتژی است و برنامه دارد، اگر ما امروز می‌گوییم " اشهد ان محمداً رسول الله"، مدیون حضرت زهرا (س) هستیم.

وی اذعان کرد: رفتارهای حضرت زهرا (س) تماماً در مسیر احیای حق است، اگر مدام بر سر مزار حضرت حمزه می‌رود، از خلفا رو بر می‌گرداند، اگر درب خانه اصحاب می‌رود، اگر چهره اجتماعی حضرت بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) متفاوت می‌شود، همگی براساس قاعده و قانون حساب شده است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: این حرکات یک استراتژی دقیق برای دفاع از حق و ولی به حق بعد از پیامبر است،حضرت به هیچ عنوان سلیقه‌ای برخورد نکردند، حضرت در تلاش بودند تا چهره نفاق را از مدعیان دین بردارند، جریان اسلام و نفاق، جریان اسلام و کفر نیاز به تبیین گری دارد؛ این جهاد را حضرت زهرا (س) انجام دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha