شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: این مصحف شریف، بهترین سند در مقابل منکران و گویای افتخارات قرآنی شیعیان است، این که دشمنان می گویند، شیعه با قرآن ارتباطی ندارد، با ارائۀ این مصحف، متوجه خواهند شد که بهتر از آن ها، قرآن را به جهانیان ارائه می کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی مصحف شریف رضوی را خدمتی بزرگ برشمرده و گفتند: این مصحف، باعث آبروی شیعه در جهان است که توانسته مصحفی با این قدمت را عرضه نماید، و اهمیت آن در آینده بیشتر آشکار خواهد شد.

ایشان با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان نسبت به اعتقادات اهل تشیع در مورد قرآن، افزودند: این مصحف شریف، بهترین سند در مقابل منکران و گویای افتخارات قرآنی شیعیان است، این که دشمنان می گویند، شیعه با قرآن ارتباطی ندارد، با ارائۀ این مصحف، متوجه خواهند شد که بهتر از آن ها، قرآن را به جهانیان ارائه می کنیم.

ایشان در ادامه به تلاش های گستردۀ دشمنان در جدایی میان قرآن و عترت اشاره کرده و گفتند: بنا بر حدیث ثقلین ما باید به قرآن اهتمام داشته باشیم، زیرا قرآن و عترت از هم جدا نیستند.

معظم له به شواهد تاریخی کتابت قرآن توسط امیرمؤمنان علی(ع) اشاره کرده و تأکید کردند: این مصحف شریف که کتابت آن مربوط به قرن اول است، سند روشنی است بر وضع کتابت قرآن در قرون اولیه و مهم این است که ثابت نماییم قرآن موجود در میان مسلمانان، همان قرآنی است که در قرن اول بوده است.

ایشان ضمن قدردانی از آستان قدس رضوی به خصوص حجت الاسلام والمسلمین مروی و همچنین زحمات ارزشمند افرادی که در احیا و انتشار این مصحف شریف گام برداشته اند به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، افزودند: متخصصان و اهالی ذوق به عظمت کاری که انجام شده، آگاهند، اما نسبت به آحاد مردم، باید اطلاع رسانی صورت گیرد.

در ابتدای این دیدار، دکتر کریمی نیا گزارشی از روند تحقیق و انتشار مصحف شریف رضوی، محضر معظم له ارائه گردید.

شایان ذکر است «مصحف شریف رضوی» کامل‌ترین مجموعه دستنویس قرآن به خط حجازی از سدۀ نخست هجری است که در اواخر قرن پنجم به حرم امام رضا(ع) وقف می‌گردد و هم‌اکنون درکتابخانه آستان قدس رضوی مشهد نگهداری می شود.

این اثر با اجازه و همکاری کتابخانه آستان قدس رضوی، پس از هفت سال پژوهش و آماده‌سازی فنی همراه با مقدمه‌ای مشروح به عربی و انگلیسی منتشر شده است که در روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ با حضور جمع کثیری از اساتید و محققان حوزه و دانشگاه رسماً در کتابخانه آستان قدس رضوی رونمایی و به جامعۀ علمی عرضه گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha