سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ استاندار خوزستان گفت: آن چیزی که باید به عنوان زیربنای فکری به آن توجه کنیم اجرای احکام الهی است؛ اگر احکام اسلام را زیر پا بگذاریم و به آنها عمل نکنیم دچار مشکل و معضل می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، علی اکبر حسینی محراب در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان اظهار کرد: «روحانیت» امام جامعه بوده و هدفی که دین برای آنها قرار داده تربیت انسان کامل یعنی انسانی که مدنظر معصومین است، می باشد.

وی ادامه داد: خوزستان مهم ترین استان کشور است و از نظر دشمنان هیچ استانی مانند خوزستان نیست از این رو برای این استان نقشه ها و توطئه های زیادی کشیده. طبیعتا وقتی ما در چنین استان مهمی زندگی می کنیم صیانت از آن بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خوزستان در ادامه ابراز داشت: زیربنای فکری ما دین و فرهنگ دینی است و باید دقت داشته باشیم که این زیربنا را هیچ وقت فراموش نکنیم. وقتی به هر دلیلی به سراغ دین و فرهنگ دینی خود نمی رویم دچار آسیب و معضلات اجتماعی می شویم.

وی افزود: آن چیزی که باید در زیربنای فکری خود به آن توجه کنیم اجرای احکام الهی است؛ اگر ما احکام اسلام را زیر پا بگذاریم و به آنها عمل نکنیم دچار مشکل و معضل می شویم.

حسینی محراب ضمن تقدیر از زحمات مدیران مدارس علمیه بیان کرد: یکی از کارهایی که مدیران مدارس علمیه باید انجام دهند کادر سازی است. اگر مدیر زی طلبگی را رعایت کرده، افکار مثبت داشته و قدرت علمی، استدلالی و پاسخگویی به شبهات بالایی داشته باشد آن شاگردان، کادر و شبکه ای که می سازد می توانند مشکلات و معضلات امروز ما را حل کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: فرق ضاله ی مختلفی در استان خوزستان مشغول فعالیت هستند تا اهمیت حوزه، دین و معارف اسلامی را از ذهن جامعه دور کنند و بتوانند شبهات خود را در ذهن افراد نفوذ دهند از این رو باید روحانیت شبکه ی دین را در جامعه پرورش داده و افرادی تربیت کند که الگوی جامعه باشند.

وی در ادامه به بیان مشکلات استان خوزستان پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین مشکلات استان این است که صنایع میانی یا همان پائین دستی متناسب با صنایع بالا دستی نیستند به عنوان مثال ما در خوزستان نیشکر داریم پس باید چندین کارخانه و شرکت در پائین دست که مرتبط با این صنعت بالا دستی هستند از جمله کارخانه تولید الکل، کاغذ سازی، ام دی اف، خوراک دام و ... شکل گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: اگر تعداد صنایع پائین دستی را در استان بالا ببریم اشتغال بالا می رود. وقتی شما کارخانه های مرتبط با صنایع بالا دستی را تاسیس کردید شبکه ی اشتغال شکل می گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از صنایع بالا دستی استان خوزستان پتروشیمی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد، ولی متاسفانه در بسیاری از موارد ما به جای اینکه شرکت ها و کارخانجات پائین دستی مرتبط با این صنعت را تاسیس و اشتغال ایجاد کنیم آن را خام فروشی می کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از اموری که بنده به صورت جدی پیگیر آن هستم اجرای کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مورد تأکید مقام معظم رهبری است. این طرح می تواند مشکل زمین های کشاورزی روستاهای استان خوزستان را حل و آینده ی کشاورزی این استان را تضمین کند همچنین نقش بسزایی در اشتغالزایی در استان خوزستان دارد.

حسینی محراب بروکراسی و کاغذبازی های اداری را از معضلات کشور دانست و بیان داشت: یکی از مشکلات کشور همین بروکراسی و نظام اداری است که اگر نباشد نظام به هم می ریزد ولی اگر باشد و اصلاح نشود باز ضربه ی مهلکی به نظام وارد می کند.

وی در پایان ضمن پاسخ به سؤالات حاضرین به بیان طرح ها وایده های در دست اجرای استان خوزستان پرداخت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha