سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا خدایی

امام جمعه بانه گفت: با وجود اینکه یک و نیم میلیارد نفر از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند باز هم به عینه می‌بینیم که در جنگ اخیر غزه سران اسلامی موضع خاصی نگرفتند که این امر برای اسلام مایه شرمساری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در جمع طلاب اهل سنت شهرستان بانه اظهار داشت: اخلاق یکی از ابتدایی ترین و البته اصلی ترین صفات انسان مومن محسوب می شود.

امام جمعه بانه ادامه داد: انسان با اخلاق نیکو و حسن خلق می‌تواند دیگران را جذب کند و از سوی دیگر دین مبین اسلام به ویژه رسول اکرم (ص) تاکیدات بسیاری بر حُسن رفتار و اخلاق نیکو دارند تا جایی که در این باره احادیث و روایات بسیاری در دین مبین اسلام می‌بینیم.

وی بیان کرد: اخلاق یکی از ویژگی‌های دینداری است؛ کسی که به معنای واقعی به عنوان دیندار و مومن شناخته می‌شود نخست باید دارای حُسن خلق و رفتار نیکو باشد.

ماموستا خدایی به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه اشاره کرد و افزود: صهیونیست‌ها بعد از ۷ دهه هنوز دست از خونریزی بر نداشته‌اند و به نوعی به دنبال عقده گشایی علیه جهان اسلام هستند و کشتار زنان و کودکان نهایت خوی وحشی‌گری صهیونیست‌ها را می‌رساند.

وی در ادامه به وظیفه جهان اسلام در قبال موضوع فلسطین اشاره کرد و اذعان داشت: با وجود اینکه یک و نیم میلیارد نفر از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند باز هم به عینه می‌بینیم که در جنگ اخیر غزه سران اسلامی موضع خاصی نگرفتند که این امر برای اسلام مایه شرمساری محسوب می‌شود.

امام جمعه بانه گفت: امروز ملت فلسطین و مردم غزه در آستانه یک نسل کشی بزرگ قرار دارند که نشان می‌دهد وحدت بین کشورهای اسلامی دستخوش تغییر و به نوعی تضعیف شده است و عامل اصلی این تغییر و تضعیف وجود سران و دولتمردان بی‌لیاقت در برخی از کشورهای اسلامی می‌باشد، زیرا تاریخ نشان داده است که هیچگاه قوم یهود و صهیونیست با اسلام رابطه دوستی نداشته‌اند و تاریخ مملو از دشمنی و عناد قوم یهود با مسلمین می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم جهان اسلام از خواب غفلت بیدار شود و چشمان خود را بر روی حقایق باز کند تا بیشتر از این بر مسلمین به ویژه مردم فلسطین و غزه ظلم روا داشته نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha