شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام  حسینی نسب، گفت: با توجه به اولویت یافتن مسائل اقتصادی برای مردم، امروز مهمترین اقدام تبیینی، تلاش برای حل مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید سجاد حسینی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سلطانیه با اشاره به راه‌های مقابله با جنگ شناختی، اظهار داشت: با توجه به اولویت یافتن مسائل اقتصادی برای مردم، امروز مهمترین‌ اقدام تبیینی، تلاش برای حل مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اگر دشمن به جنگ شناختی روی آورده و امیدوار است تا از این طریق به اهداف خود در مقابل ایران دست یابد، به دلیل مشکلات اقتصادی است، افزود: با گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی جامعه و کنترل تورم و گرانی، راهبرد دشمن در جنگ شناختی، کارایی نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی نسب، به راهکارهای دیگر مقابله با جنگ شناختی دشمن اشاره کرد و گفت: در هر جنگی باید در برابر دشمن تهاجمی عمل کرد و لذا در جنگ شناختی نیز آفندی و تهاجمی عمل کردن با ارائه روایات و گزارشات دست اول از وضعیت کشور و همچنین اقناع جامعه و باور کردن جنگ شناختی از راهکارهای مقابله در این عرصه است.

وی به تبیین درس‌ها و عبرت‌های فاطمیه پرداخت و با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص) به جانشین پیامبر ظلم و حق ایشان غصب شد، یادآور شد: ولایتمداری و محور بودن امام جامعه از درس‌های فاطمیه است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در فاطمیه مسلمانان نه تنها دور امام جمع نشدند بلکه با تشکیل سقیفه، خلیفه انتخاب کردند و حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه این اقدام را قهقهرایی و عقبگرد معرفی کردند، یادآور شد: پس از رحلت پیامبر، مسلمانان از ولی خدا و امام حق فاصله گرفتند و همین فاصله، آنان را به جاده باطل سوق داد و عاقبت همین مسلمانان به آنجا رسید که در سرزمین کربلا فرزند امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) را سر بریدند.

وی افزود: محور بودن امام و دور نشدن از محور ولایت، درس بزرگ حضرت زهرا(س) است.

وی با گرامیداشت ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله شهید سید حسن مدرس و روز مجلس، خاطرنشان کرد: شهید مدرس از روحانیون مجاهد، مبارز و دشمن شناس و دشمن ستیز بود که در ۵ دوره نمایندگی اینها را ثابت کرد و لذا حضرت امام(ره) می‌فرماید مثل مدرس را انتخاب کنید.

وی تصریح کرد: شهید مدرس و شهید میرزا کوچک خان جنگلی از علمای مبارز و مجاهد در برابر استبداد بودند و قیام و اقدامشان برای اجرای احکام دین بود.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به جهاتی حساس‌ترین و مؤثرترین نهاد قانونی کشور است، گفت: باید افراد متدین، کارآمد، انقلابی، دلسوز، نترس و قانون مدار وارد مجلس شوند و چرا که اگر متدین باشد، خیانت نمی‌کند و اگر قانون مدار باشد، خلاف قانون عمل نمی‌کند.

وی یادآور شد: ایام انتخابات و روز مجلس فرصت خوبی برای بازخوانی وعده‌های نمایندگان است.

وی با گرامیداشت روز دانشجو، خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر به این خاطر روز دانشجو نام‌گذاری شده که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ سه دانشجو به علت اعتراض به سفر و دیدار رسمی معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ایران، در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و زمینه ساز این اعتراض هم عملکرد آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ است.

امام جمعه سلطانیه خاطرنشان کرد: این نشانگر این است که هر چند مهم‌ترین بُعد مبارزاتی ملت ایران در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه با آمریکا بود ولی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مبارزه با استکبار آمریکا در بین برخی از گروه‌های جامعه از جمله علما و روحانیون، دانشجویان و دانش آموزان بوده است و لذا ۱۶ آذر روز طلوع استکبارستیزی دانشجویان است.

وی با اشاره به روز قانون اساسی که در سال ۱۳۵۸ توسط مجلس خبرگان قانون اساسی تصویب و در روز ۱۲ آذرماه ۱۳۵۸ متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به همه‌پرسی عمومی گذاشته شد، بیان کرد: قانون اساسی روح جمهوری اسلامی و یک قانون مترقی است که ترجمان خواسته‌ها و آرمان‌های ملت ایران است و علاج دردهای کشور هم عمل به قانون اساسی است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha