چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
.

حوزه/ امام جمعه کمالشهر گفت: دانشجویان و طبقات جوان، در حقیقت موذنان جامعه و بیدار کننده‌ مردم هستند که می‌توانند با سلاح بصیرت، معنویت، علم و تلاش، حافظ انقلاب اسلامی و تمدن ساز باشند و با جهاد تبیین دشمن را خلع سلاح کنند و امید آنها را به یأس تبدیل نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام نورپور امام جمعه کمالشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تسلیت سالروز شهادت روحانی مبارز و مجاهد آیت الله شهید مدرس و گرامیداشت روز مجلس اظهار داشت: در ساختار نظام جمهوری اسلامی، مجلس جایگاه ویژه و ممتازی دارد، به طوری که حضرت امام(ره) فرمودند، مجلس در رأس همه امور است و یا فرمودند، مجلس عصاره فضائل ملت است، همچنین مقام معظم رهبری فرمودند، مجلس مظهر وحدت ملی و اتفاق همه قومیت‌هاست.

وی افزود: اختصاص بیش از یک سوم اصول قانون اساسی یعنی حدود ۶۰ اصل به قوه مقننه اهمیت والای این قوه را نشان می‌دهد و ان‌شاءالله این بار هم مردم با حضور گسترده‌ خود پای صندوق‌های رأی و انتخاب نمایندگان شجاع، بصیر، غیور و مومن بار دیگر به رسالت خود عمل خواهند کرد.

حجت الاسلام نورپور با اشاره به ویژگی‌های قانون اساسی کشور، اظهار کرد: قانون اساسی کشور ما در حقیقت تبلور و تجسم انقلاب و جزء مهم‌ترین و مترقی ترین قوانین اساسی دنیاست و تامین کننده‌ حقوق همه‌ مردم جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، خاطرنشان کرد: دانشجویان و طبقات جوان، در حقیقت موذنان جامعه و بیدار کننده‌ مردم هستند که می‌توانند با سلاح بصیرت، معنویت، علم و تلاش، حافظ انقلاب اسلامی و تمدن ساز باشند، خصوصا در این شرایط که ما با جنگ شناختی روبرو هستیم که دشمن اعتقادات، نگرش‌ها، رفتار نخبگان و عموم مردم را مورد هدف قرار داده، جوانان و به‌ویژه دانشجویان می‌توانند با جهاد تبیین دشمن را خلع سلاح کنند و امید آنها را به یأس تبدیل نمایند.

وی ادامه داد: دانشجویان در مراحل و مقاطع مختلف انقلاب نقش آفرینی کرده‌اند و در پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس، در دوران سازندگی در تولید علم و فناوری، در پرشور سازی انتخابات و در حماسه دفاع از حرم اهل بیت(ع) حضور پر رنگ داشتند، به خاطر همین نقش بی‌بدیل دانشجویان و جوانان است که می‌بینیم مقام معظم رهبری جوانان را در بیانیه گام دوم انقلاب مکرر مخاطب اصلی خود قرار داده‌اند.

امام جمعه کمالشهر به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان البرز اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم از برکات و رویش‌های انقلاب اسلامی است و در طول این دو سال خدمات بزرگی به کشور ارائه کرده و امیدواریم منطقه کمالشهرِ کرج با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر، از برکات این سفر هرچه بیشتر منتفع گردد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha