دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماز جمعه اهواز

امام جمعه اهواز گفت: مدرسه غزه به همه عالمیان و جهانیان نشان داد وقتی پای ایمان، عزم، اراده و وحدت امتی مطرح شود و تمام قد به میدان بیایند، فناوری پیشرفته و تکنولوژی، ابزارهای مدرن و نیروهای تا بن دندان مسلح رنگ می بازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: یکی از توصیه های پایانی رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، "سبک زندگی اسلامی" است که تمام شؤن زندگی انسان را در بر می گیرد.

وی بیان کرد: با کمال تأسف در سالیان اخیر از سبک قرآنی و اهل بیت(ع) فاصله گرفته ایم و به سمت و سوی زندگی غربی گام های فراوانی برداشته شده است. تمام مشکلات جامعه بشری به دلیل این است که از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به مسأله فرزندآوری در خانواده اشاره و ادامه داد: یکی از بهانه هایی که سبب می شود دسته ای از فرزندآوری فرار کنند، مشکلات اقتصادی و برخی مسائل تربیتی است. در قرآن کریم، آیاتی وجود دارد که بهانه کردن مسائل اقتصادی برای فرار از فرزندآوری امریی کاملا ناموجه است.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیه «وَأَنْکِحُوا الْأَیَامَی مِنْکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ»، افزود: هرکسی که به خداوند متعال اعتماد کند، به او رزق و روزی می دهد. اگر دغدغه فقر دارید، ازدواج کنید آن را خداوند متعال حل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: برخی تصور می کنند که اگر یک فرزند داشته باشند، خداوند متعال رزق و روزی آن را می دهد و اگر دو فرزند داشته باشند، روزی آنها را نمی دهد. چرا اینقدر از فرهنگ ناب قرآن کریم فاصله گرفته ایم.

وی عنوان کرد: امروزه برخی از کسانی که نزدیک به فرهنگ منحط غرب هستند، نه تنها به دنبال فرزندآوری نیستند بلکه حیوانات به میان خود می آورند. برخی عمل جاهلی در زمان کنونی به شکل های متنوعی در حال اجرا است که مخالف آموزه های دینی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه هر کدام از روزهای هفتگی به یکی از امامان معصوم(علیهم السلام) تعلق پیدا کرده است، ادامه داد: روز جمعه به صورت ویژه به وجود مقدس امام عصر(عج) تعلق دارد. در طول شبانه روز حتما باید حضرت خلوت و درد و دل کنید.

امام جمعه اهواز با اشاره به روز نیروی دریایی گفت: از زمان انقلاب اسلامی تاکنون، راهبرد نیروی دریایی، در هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و امروزه در عمق راهبرد، راه پیدا می کند و در کنار گوش آمریکایی ها حضور به هم می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تبریک روز جهانی معلولان و اشاره به ۱۶ آذرماه روز دانشجو، بیان کرد: در مطالبات جدی رهبرمعظم انقلاب از دانشجویان، دو انتظار وجود دارد؛ "مطالبه گری و آرمان خواهی در همه عرصه ها".

وی به ضرورت اهتمام ویژه به آرمان پیشرفت علمی، اقتصاد مقاومتی و واقع بینی در آرمان خواهی، خاطرنشان کرد: اولا یک دانشجو به عنوان افتخار در کشور باید همه ظرفیت های کشور را درست ببیند و ثانیا موانع واقعی داخلی و خارجی در پیش‌رو را ملاحظه کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درباره مطالبه گری دانشجویان، تصریح کرد: شناخت دقیق و عمیق از آرمان مورد مطالبه و یافتن نقاط کلیدی و پرسش درخصوص اولویت بندی های کشور از نقاط مورد انتظار از دانشجویان است.

امام جمعه اهواز با اشاره به دفاع چندین باره مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم غزه، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مکرر در صحنه حاضر شوید و از این مردم دفاع کنید چراکه دلگرمی به آنها می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند که مردم غزه پیروز این نبرد خواهند بود، ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی مدام برای آتش بس التماس می کند چراکه سه هدف عمده را دنبال می کنند.

وی عنوان کرد: مدرسه غزه به همه عالمیان و جهانیان نشان داد وقتی پای ایمان، عزم، اراده و وحدت امتی مطرح شود، و تمام قد به میدان بیایند، فناوری پیشرفته و تکنولوژی، ابزارهای مدرن و نیروهای تا بن دندان مسلح رنگ می بازند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دو آیه «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ» و «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَی الْقِتَالِ»، ادامه داد: اینها باورهای اسلامی است، در صدر اسلام در هر جنگی که انگیزه خدایی بود، جبهه اسلام موفق بود اما در جنگ احد، به دلیل انگیزه مادی، دچار شکست شدند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: غزه عزیز مظلوم اما مقتدر نشان داد با تکیه بر خداوند متعال، ایمان و مردم قهرمان ناشدنی ها به شدنی ها تبدیل می شوند. این درس را مردم فلسطین از ایستادگی ها و مقاومت ملت ایران از بعداز انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس یاد گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: اگر روزی سخن از امکان نابودی رژیم صهیونیستی وجود داشت، امروز سخن از امکان تعجیل در نابودی صهیونیست ها ملاحظه می شود. امروز سخن بر سر زمان نزدیک و نزدیک تر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha