چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
رضایی نور

حوزه/ ارتباط دانشگاه صنعتی قم با مجموعه‌های دانشور و فناور استان همچون پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و حوزه‌های علمیه باعث شده تا مراکز رشد و نوآوری دانشگاه از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت و گو با خبرنگاران از افتتاح مرکز پژوهشی احیاء با حضور دکتر حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در هفته آینده خبر داد و با تاکید بر سخنان رهبرانقلاب اسلامی در رابطه با جایگاه علم و فناوری و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص رشد و توسعه علمی نظام اسلامی بر تشکیل هسته‌های تخصصی علمی با توجه به درخواست صنایع فعال بر گسترش فضای نوآوری و رشد تاکید کرد.

وی ادامه داد: ارتباط دانشگاه صنعتی قم با مجموعه‌های دانشور و فناور استان همچون پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و حوزه‌های علمیه باعث شده تا مراکز رشد و نوآوری دانشگاه از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمایند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود:

این دانشگاه به صورت مستمر با نهادهای مختلف دولتی، نظامی و خصوصی و همچنین صنایع مختلف نشست های تخصصی را برگزار کرده و اساتید و پژوهشگران در حال فعالیت را در راستای حل مشکلات جامعه و که در نهایت منجر به تولید محصول می‌باشد جذب نموده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه صنعتی قم ۱۴ شرکت فناورانه در حال فعالیت می‌باشند که در مباحث علمی ما مشکل توسعه و ساختمان و زیرساخت را به هیچ وجه نداریم و مجموعه‌های علمی در حال فعالیت هستند.

علی اقبالی رئیس مرکز تحقیقاتی احیاء همچنین در این نشست با اشاره به اهداف این مجموعه گفت: دانشگاه صنعتی قم بر ارتباط بین دانشجویان و صنایع استان تمرکز ویژه‌ای دارد و در همین راستا نزدیک به یک سال است که گروه های تحقیقاتی با تمرکز بر مسائل و مشکلات استان فعالیت نموده و آنها را شناسایی کرده است.

وی در ادامه گفت: مهاجرت به شهر قم، مشکلات زیرساختی، پروژه‌های ناتمام شهری از جمله موضوعاتی بوده که شناسایی شده است.

وی در ادامه افزود: در کنار بررسی موضوعات مختلف توجه ویژه به حوزه های علمیه و علوم انسانی و اسلامی از جمله برنامه های این مرکز خواهد بود.

محمد مهدی کریمیان مشاور مرکز پژوهشی احیاء نیز در این نشست گفت: دانشگاه صنعتی قم در راستای تکمیل زنجیره علم و فناوری اقدام به تاسیس مرکز تحقیقاتی و پژوهشی احیاء نموده است.

وی افزود: امروز برای پیشرفت علمی مقاله نویسی لازم است ولی کافی نیست لذا کاربردی کردن مقالات یکی از اهداف اصلی این مرکز می باشد.

کریمیان ادامه داد: جهاد علمی رسیدن به مرجعیت علمی کشور، حل مسائل و مشکلات استان قم و حتی کشور، ارتقاء جایگاه علمی استان قم و حتی نظام اسلامی در رتبه بندی علمی و تبدیل استان به قطب علمی کشور از اهداف این مرکز می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha