شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: مجلس نمود مشخص مردم سالاری است، برای نمایندگی مجلس باید افرادی همچون شهید مدرس را انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان به ۱۲ آذر روز قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مترقی‌ترین و مردمی‌ترین قانون است.

وی به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: استبداد به این معنا است که فرد خود را حتی خدا می‌بیند و خود را معیار سنجش به حساب می‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: مجلس نمود مشخص مردم سالاری است، برای نمایندگی مجلس باید افرادی همچون شهید مدرس را انتخاب کرد.

وی به ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: ایرانی تمام عیار در مقابل سلطه‌گران ایستاد ولی در اثر خیانت نفوذی‌ها نهضت جنگل ضربه خورد و میرزا کوچک به شهادت رسید.

امام جمعه زنجان، به روز جهانی معلولان اشاره کرد و یادآور شد: حکومت و مردم در قبال جامعه معلولان و تحقق حقوق آنان وظیفه دارند.

وی ادامه داد: زنجان دیار کریمان است و در حوزه کمک‌های مردمی و خیری اقدامات خوبی انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی با دانش و ماهر سرمایه‌های آینده کشور هستند.

وی ادامه داد: تهذیب و تحصیل دو عنصر مهم در کنار هم هستند، چرا که علم بدون تقوا ثمره‌ خیر ندارد.

امام جمعه زنجان به جنگ شناختی دشمن علیه مردم ایران اشاره کرد و یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند با ترویج ناامیدی، اراده ملت ایران را تضعیف کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای تحقق ایران قوی مقابله با توطئه‌های دشمن است و در طول حیات انقلاب اسلامی با تلاش جوانان توانمند کشور «ما می‌توانیم» به منصه ظهور رسیده است.

امام جمعه زنجان، به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و بیان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا معنای انسانیت را نمی‌دانند و زنان و کودکان را قربانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: به سبب اسلام و انسانیت پشتیبان ملت فلسطین هستیم و در مقابل ظلم‌هایی که به این ملت مظلوم می‌شود نمی‌توانیم ساکت بمانیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha