یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: صبح امروز بار دیگر بمباران غزه توسط رژیم اسرائیل با همان وحشی گری و با سکوت جامعه جهانی آغاز شد

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف گفت: تصویب قانون حشد الشعبی و رأی اکثریت مجلس به آن تصمیم درستی بود که این روزها از سالگرد آن می گذرد.

وی افزود: حشد الشعبی امروز به یک نهاد نظامی در کنار ارتش عراق تبدیل شده است و بحمدالله امروز پس از پیروزی هایی که در نبرد با داعش به ثبت رساند، حقوق اعضای آن محفوظ است.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: چارچوب هماهنگی اسامی کاندیداهای اهل سنت ریاست مجلس را دریافت کرده است و منتظر اقدامات اساسی برای این موضوع هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص انتخابات بیان داشت: اسلام تأکید می کند که تغییر از خود شخص شروع می شود و روند انتخابات یک روند تغییر است و مردم اکنون با رقابت آزاد گسترده و روشی پیشرفته، آمادگی بالایی برای انتخابات دارند.

وی خصوص مسئله فلسطین با اشاره به اینکه صبح امروز بار دیگر بمباران غزه توسط رژیم اسرائیل با همان وحشی گری و با سکوت جامعه جهانی آغاز شد، افزود: مقاومت ادامه دارد، پیروزی از آن ماست و رژیم اشغالگر صهیونیستی بدون شک شکست خواهد خورد.

در همین راستا، امام جمعه نجف اشرف حضور رئیس جمهور عراق در کنفرانس اقلیم که در امارات با حضور رئیس رژیم اسرائیل برگزار شد را محکوم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما درخواست رئیس حزب دمکرات سوئد برای تخریب مساجد مسلمانان در سوئد را به دلیل برافراشتن پرچم فلسطین در زمانی که سوئد از داعش حمایت می کرد، محکوم می کنیم. این ها همان کسانی هستند که سرزمین خود را رها کرده و به کشور ما می آمدند و دست به عملیات انتحاری می زدند.

وی در خطبه دینی تأکید کرد که توفیق انسان با دعا و استجابت آن، خوش اخلاقی، شکر خداوند متعال و رضایت والدین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha