یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچیگفت:پس از اینکه اسرائیل نتوانست با مردم غزه مقابله کند، جنگ را تا منطقه گسترش داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه گفت: بعد از اینکه نبرد غزه وارد هفته سیزدهم شد و پس از اینکه اسرائیل نتوانست با مردم غزه مقابله کند، جنگ را تا منطقه گسترش داد، به طوری که لبنان را هدف قرار داد و یکی از رهبران حزب الله به شهادت رسید و ایران نیز هدف قرار گرفت و بیش از صد شهید و صد نفر مجروح بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان به جای گذاشت و در عراق نیز یکی از فرماندهان حشد الشعبی به نام شهید ابوتقوی السعیدی بر اثر حمله آمریکایی ها به یکی از مقرهای حشد الشعبی در بغداد به شهادت رسید.

وی در خصوص سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، گفت: شهیدان ابو مهدی المهندس و سردار حاج قاسم سلیمانی هر چه داشتند را در راه خدای متعال تقدیم کردند تا رضایت او را به دست آورند، ان شاء الله بهشت جایگاه آن هاست.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: آستان مقدس حسینی دهمین محموله کمک‌ها را به میزان ۲۵ تن مواد غذایی به غزه فرستاد که نشان می‌دهد همه ما معتقدیم که مسئله غزه یک مسئله اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی، در خصوص جشن سال نو میلادی بیان داشت: عراق در جشن های سال نو امسال شاهد توسعه آگاهی دینی بوده است و بیداری دینی در مسیر حمایت از دین روز به روز افزایش یافته است.

خطیب جمعه نجف اشرف به مناسبت سالروز ارتش عراق گفت: ما شاهد صد و سومین سالگرد تأسیس ارتش عراق هستیم و همانطور که به این مناسبت به ارتش خود تبریک می گویم، از مسئولین می خواهم علاوه بر تسلیحات نظامی، ارتش عراق را از نظر عقیدتی و اخلاقی مسلح کنند.

وی در خطبه دینی با یادآوری ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) اولین زنی بود که پرچم مخالفت با انحراف را برافراشت و همچنین اولین زنی بود که حضور زنان در صحنه های نبرد سیاسی و فرهنگی و دینی را برای ما مجسم کرد.

امام جمعه نجف اشرف افزود: روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را روز جهانی زن مسلمان می دانند، باید از این روز در تربیت جامعه به تصویری که حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای ما ترسیم کرد بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha