یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: این روز ها در ایام سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در تجاوز آشکار به سرزمین و حاکمیتمان قرار داریم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: این روز ها در ایام سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در تجاوز آشکار به سرزمین و حاکمیتمان قرار داریم و در اینجا باید به یاد داشته باشیم که دو چیز مسیر جنگ با داعش را تغییر داد، فتوای مبارک و حضور فرماندهان پیروزی در میدان نبرد.

وی در مورد بمباران آمریکا اشاره کرد: ما تجاوزات آمریکا به مقر نیرو های حشد الشعبی در بابل را محکوم می کنیم و این اقدام محکوم و غیرقابل قبول است و به عنوان یک تجاوز آشکار به حاکمیت عراق تلقی می شود.

خطیب جمعه نجف اشرف در رابطه با مسائل منطقه ای به ویژه مسئله غزه بیان داشت: پس از ۸۵ روز بمباران غزه توسط رژیم منفور اسرائیل و شهادت بیش از بیست هزار شهید در سایه سکوت جهانی و ناامیدی برخی از حاکمان عرب و مسلمان، در مقابل شاهد ایستادگی مردم فلسطین هستیم که از تجربیات شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) آموخته اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خصوص تشکیل شوراهای استانی اشاره کرد: اکنون که تشکیل شوراهای استانی به پایان رسیده است توصیه می کنیم برندگان به وصیت امام حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) به مالک الشتر عمل کنند و در خدمت به این مردم به ویژه مستضعفین تلاش کنند و باید شاهد اتفاق جدیدی باشیم. دوران مسئولیت پر از خدمت و اینکه استان ها امانتی در دست شماست.

وی در بخش دیگر خطبه نماز جمعه در مورد جشن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) تصریح کرد: ما تولد حضرت عیسی مسیح (ع) را به مسیحیان تبریک می‌گوییم و تبعیت فکری را از طریق جشن‌های غیراخلاقی رد می‌کنیم؛ زیرا حضرت عیسی مسیح چراغ هدایت است و نه خطا.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به مجموعه ای از درس های رشد انسانی با عنوان (یاری رساندن و نقش آن در توسعه انسانی) پرداخت و گفت: در سالروز وفات ام البنین (سلام الله علیها)، این بانوی بسیار مهم، به عنوان یکی از بارزترین خصوصیات ایشان یاری رساندن به امام حسین (علیه السلام) است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت عنوان درس ما در رشد انسان، مواسات و یاری رساندن در تکامل انسان است، چرا که در تاریخ اسلام شواهد زیادی در مورد یاری رساندن و همراهی وجود دارد، از جمله خوابیدن حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در بستر پیامبر اکرم (ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی افزود: همچنین حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در جنگ احد در روزی که مسلمانان شکست خوردند از نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) دلجویی می کرد و آن امام بزرگوار با دفاع از پیامبر اعظم (ص) به ایشان یاری رساندند. همینطور مواسات در انفاق و صدقه و صله رحم دلیل معنوی برای افزایش روزی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha