شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ حجت الاسلام حسینی بیان کرد: گاهی اوقات دیده می شود در بعضی دستگاه ها برای پاسخ به یک نامه ارباب رجوع را ماه ها می دوانند، این انصاف نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر در خطبه های نمازجمعه این هفته بندر دیّر با گرامیداشت یاد آیت الله مدرس و روز مجلس، اظهار داشت: آیت الله مدرس باید به عنوان یک الگو برای مردم و روحانیت و بویژه نمایندگان مجلس مطرح شود.

امام جمعه دیّر افزود: مردم در انتخابات، نمایندگانی که در خط آیت الله مدرس حرکت می کنند را انتخاب کنند و نمایندگان مجلس هم سیره و روش و منش این شخصیت بزرگ را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی در میان قوای سه گانه جایگاه والایی دارد، بیان کرد: وظیفه مجلس ریل گذاری است و سایر قوا براساس قانونی که در مجلس تصویب می شود، حرکت می کنند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر پاسداشت جایگاه مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: سعی کنیم نمایندگانی متدین، متعهد، انقلابی، دلسوز، شجاع، کارآمد انتخاب کنیم که هم از نظام و انقلاب دفاع و هم مشکلات جامعه را حل کنند.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی، یادآور شد: قانون اساسی کشور ما برگرفته از آموزه های دینی، سنت پیامبر و اهلبیت و ائمه معصومین علیهم السلام و بسیار مترقی است که امیدواریم همه اصول آن عملیاتی شود.

حجت الاسلام حسینی با تبریک روز جهانی تکریم افراد دارای معلولیت و تقدیر از خدمات بهزیستی، افزود: معلولین در عرصه های مختلف جامعه نقش آفرین هستند و هنرنمایی می کنند که مسئولان وظیفه دارند زمینه را برای حضور این عزیزان در جامعه فراهم و تسهیلاتی برای آنها قرار دهند.

وی با گرامیداشت ۱۳ آذرماه سالروز حماسه تاریخی مردم شهرستان دیر، خاطرنشان کرد: این روز برای ما روزی تاریخی است چرا که مردم سال ۵۷ در اعتراض به اقدامات رژیم طاغوت و جنایت های آن، در صحنه حاضر شدند و با شعارهای کوبنده نفرت خود از طاغوت و حمایت از امام به عنوان رهبر انقلاب اعلام کردند.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت یاد شهیدان سمنبر عالی پور و احمد حیدری، یادآور شد: در جریان این حماسه مزدوران شاه به مردم حمله ور شدند و مردم ما دو شهید تقدیم انقلاب کرد و جمعی هم به افتخار جانبازی نائل آمدند.

وی تاکید کرد: وظیفه ما مسئولان در قبال مردمی که قبل از انقلاب حماسه آفریدند و بعد از آن در دفاع مقدس تا امروز در عرصه های مختلف حامی نظام بوده اند، این است که گره ای از مشکلات آنها باز کنیم و گاهی اوقات با تصمیمات نسنجیده و کم کاری هایمان این مردم خوب را ناراحت و ناراضی نکنیم.

خطیب جمعه دیّر تاکید کرد: گاهی اوقات دیده می شود در بعضی دستگاه ها برای پاسخ به یک نامه ارباب رجوع را ماه ها می دوانند، این انصاف نیست؛ با وجود تاکید فرماندار در جلسات مختلف به مسئولین درخصوص رسیدگی به موقع به خواسته ها و مطالبات مردم اما باز هم شاهدیم بعضی از دستگاه ها عمل نمی کنند که من هشدار می دهم و امیدوارم کار به جایی نرسد که ما از تریبون نمازجمعه اسم افراد و دستگاه ها را بیاوریم.

وی با بیان اینکه بعضی از تصمیمات باعث نگرانی و دلخوری مردم می شود، اضافه کرد: اخیرا بحث کمبود و گران شدن کپسول یا سیلندر گاز مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده، گرچه فعلا حل شده است ولی تصمیمات عجولانه واقعا درست نیست.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در خطبه گذشته به مشکلات کشاورزان اشاره کردم، بیان کرد: مسئولان خسارتی که به کشاورزان وارد شده است را جبران کنند.

وی با بیان اینکه در یکی دوماه اخیر شاهد برخی ناامنی ها در شهر هستیم، گفت: از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی که پیگیر هستند، تشکر می کنم ولی خواسته مردم ما این است که با کسانی که می خواهند در شهر و شهرستان ایجاد بی نظمی کنند و با اسلحه به خواسته هایشان برسند، برخوردی قاطع و بازدارنده کنند کنندتا کسی جرات نکند برای رسیدن به خواسته های از زور استفاده کند و به سلاح متوسل شود.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت روز دانشجو و شهدای دانشجو، ابراز کرد: دانشجویان و نسل جوان و آینده سازان جامعه اسلامی، آرمان دانشجویان شهید را پاس بدارند و عزت خواهی و مبارزه با سلطه بیگانه و جهاد علمی برای پیشرفت کشور را فراموش نکنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان، عنوان کرد: بسیج یک فرهنگ و تفکر است و فلسفه بسیج، مقاوم سازی کشور در برابر تهدیدات دشمن است.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه بسیجیان باید در وجود خود و دیگران بصیرت افزایی کنند و امید به آینده داشته باشند، افزود: از دو قطبی های کاذب به ویژه در فضای مجازی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه جنبه ملی و فرامرزی دارد، افزود: امروز هسته های مقاومت در حال تغییر سرنوشت منطقه هستند که طوفان الاقصی یکی از نمونه های آن است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امروز جغرافیای سیاسی منطقه در حال تغییر و دگرگونی به نفع جبهه مقاومت است، ادامه داد: اگرچه طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما نهایت آن آمریکا زدایی است.

وی افزود: امروز جدول سیاست های آمریکا در منطقه بهم ریخته و با استمرار آن جدول سیاست های آمریکا در منطقه محو خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در ۵۰ روز جنگ غزه، فشرده جنایات ۷۵ ساله آنها در سرزمین فلسطین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha