شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان با بیان این که مجلس انقلابی، نماینده انقلابی می‌خواهد، گفت: اگر نماینده‌ای بی‌علاقه به انقلاب و کشور و بی‌اعتقاد به قانون اساسی به مجلس راه پیدا کند، چنین نماینده‌ای مجلس را خراب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا در جامعه اسلامی اظهار داشت: یکی از سفارشات مهم دین، این است که اگر می‌خواهید در میدان بندگی خدا درست عمل کنید یکی از کارهای مهم دشمن شناسی است، دشمنان زیادی بر سر راه انسان هستند که مانع رشد انسان و رسیدن به سعادت می‌شوند.

وی ادامه داد: این دشمنان هم بیرونی هستند و هم درونی که لازم است انسان برای هر دو نوع، برنامه ریزی صحیح بکند، دشمنان بیرونی چه کسانی هستند؟ به دو مورد اشاره می کنم : اول: شیطان، که دشمن قسم خورده انسان است و دشمنی خود را به زبان آورده است.

حجت‌الاسلام غروی تاکید کرد: آیا با شما عهد نکردم ای فرزندان آدم که شیطان را نپرستید، که او برای شما دشمن آشکاری است!؟

گفته نشود ما کجا شیطان را پرستش کردیم؟ هر که از او اطاعت کند در واقع او را پرستش کرده است.

وی ادامه داد: در اینجا یکی از راه های مبارزه با شیطان اطاعت و عبادت خداوند است مخصوصا هرچه انسان رابطه اش را با خدا نزدیک تر کند شیطان از او دورتر می‌شود.

حجت‌الاسلام غروی در ادامه اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی؛ مطالبی را در خصوص مجلس تراز جمهوری اسلامی و مجلسِ شهیدمدرس محور عرض می‌کنم.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

حجت‌الاسلام غروی ادامه داد: امام (ره) بارها اسم «مدرّس» را می‌آوردند. مگر خصوصیت مدرّس چه بود؟ از مدرّس عالِم‌تر هم داشتیم. مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمی‌کرد.

وی بیان داشت: همان وقتی که علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌اش شعار می‌دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد... قدرتهای استکباری - یعنی همین قدرتهای سلطه‌گرِ جهانی - که مرتّب روی این کشور و آن کشور دست می‌اندازند و دولتها و ملّتها را زیر یوغ خودشان می‌کشانند، عمده‌ی کارشان از ترساندن می‌گذرد؛ قدرت واقعی‌شان آن‌قدر نیست که بر زبان می‌آورند. بدیهی است این‌همه که این‌ها با این انقلاب و با این کشور بد هستند، اگر قدرت داشتند، تاکنون این انقلاب این‌طور رشد نمی‌کرد و این‌گونه نمی‌ماند. آیا این خود، دلیل نیست که سلطه‌گران آمریکا و صهیونیست‌های عالم، آن‌چنان‌که ادّعا می‌کنند، قدرت ندارند!؟ این‌ها عمده‌ی کارشان را از راه تهدید و مرعوب کردن پیش می‌برند»

حجت‌الاسلام غروی خاطر نشان کرد: این خطر کی پیش می‌آید؟ زمانی که در مجلس غیرانقلابی‌ها راه پیدا کنند.

وی گفت: حالا ببینید ضرر نماینده غیرانقلابی و ناصالح برای کشور چقدر زیاد است، مجلس شورای اسلامی، به اعتباری، حسّاس‌ترین و مؤثّرترین نهاد قانونی کشور است.

حجت‌الاسلام غروی افزود: اگر نماینده‌ای بی‌علاقه به انقلاب و کشور و بی‌اعتقاد به قانون اساسی به مجلس راه پیدا کند که مصالح این کشور برایش مهم نباشد، دشمنی‌های استکبار جهانی را نفهمد، چنین نماینده‌ای مجلس را خراب می‌کند، ملّت را خراب می‌کند، کشور را هم خراب می‌کند؛ پس به درد نمی‌خورد.

وی ادامه داد: اگر نماینده‌ای بر سرِ کار آید که قبل از ورود به مجلس، خود را وام‌دار دیگران کرده و مجبور باشد در مجلس وام آنها را ادا کند، نانهایی به قرض گرفته باشد و بخواهد به مجلس که رفت، قرض خود را ادا کند، به درد نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام غروی ابراز داشت: اگر نماینده‌ای به مجلس برود که از مسائل کشور درک لازم را نداشته باشد، فاقد هوشمندی، آگاهی، سواد و معرفت لازم باشد، به درد نمیخورد»

وی گفت: طبق فرمایش رهبری «تدین»، «کارآمدی»، «دلسوزی» و «شجاعت»، چهار شرط اصلی نماینده مجلس تراز است، اگر این چهار شرط در نماینده‌ای جمع شد، همان کاری را که شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha