دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ دبیر شورای راهبردی مساجد استان مرکزی گفت: مسجد بهترین مکان مقابله با دشمن است و یکی از وظایف مهم مسئولین کانون های فرهنگی و هنری مساجدتربیت نیروهای متخصص و انقلابی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز اولین نشست بررسی مشکلات بانوان در مساجد با حضور حجت الاسلام مجتبی گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و محسن خلجی دبیر شورای راهبردی مساجد استان در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

در ابتدا خلجی به بیان شورای راهبردی که در هر استان تشکیل شده است پرداخت و گفت: طبق فرموده ی مقام معظم رهبری در هر استان شورای راهبردی تشکیل شده که ریاست آن نمایندگان ولی فقیه در هر استان می باشند.

وی ادامه داد: در شورای راهبردی مساجد در استان مرکزی که رئیس آن آیت الله دری نجف آبادی می باشد اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است .

دبیر شورای راهبردی مساجد استان تصریح کرد: مسجد نهاد مردمی است که نباید تحکمی در آن ورود کرد و باید به دنبال دوره های توجیهی، آموزشی وتوانمند سازی روحانیون مساجد ،هیئت امنا و... بود و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید به دنبال تربیت نیروهای متخصص و انقلابی باشند.

وی با اشاره به اینکه شهدا تربیت یافتگان مساجد هستند، خاطرنشان کرد: امنیت ملی کشور وابسته به مساجد است البته اگر سنگر بودن مسجد حفظ شود.

در ادامه به مشکلات هیئت امنا از جمله پیر بودن و کهولت سن هیئت امنا، عدم واگذاری کار به جوانان، وجود مساجد متعدد و بسته بودن آنها و عدم وجود زمینه ها و بسترهای انجام فعالیت های فرهنگی بانوان پرداخته شد و سپس راهکارهایی ارائه شد که از جمله آنها می توان به اعزام بانوان طلبه به عنوان یکی از اعضای هیئت امنا و حمایت مادی و معنوی و رواج ایده و کسب و کار نیز اشاره کرد .

هیئت امنای مساجد کارها را به جوانان واگذار کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha