یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: تمام پیروزی ها مرهون حاکم بودن روحیه بسیجی است؛ اولین بسیجی تمام عیار مولا امیرالمومنین علی علیه الاسلام بوده و امیدواریم با تأسی از مولایمان روحیه ایمانی و بسیجی را روز به روز تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در آیه ۲۴ سوره ابراهیم می فرماید: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» آیا ندیدی که چگونه خدا کلمه پاکیزه را به درخت پاک و زیبایی مثل زده که اصل ساقه آن برقرار باشد و شاخه آن به آسمان (رفعت و سعادت) بر شود.

وی خاطرنشان کرد: افتخار داریم که به عنوان یک طلبه با یک نگاه مشترک یعنی وحدت وهمدلی را به صورت عمومی در جهت رسالت حوزوی بالا برده و مسئولیت اجرایی خود را در جهت تعلیم و تربیت در مسیر مربیگری ارتقا داده تا بتوانیم حوزه علمیه را به سر منزل مقصود برسانیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین به ارزش و جایگاه علم و طلابی که مسیر علم را طی می‌کنند اشاره و تصریح کرد: مسیر علم همان مسیر ورود به بهشت است، به عبارت دیگر ملائکه بال‌هایشان را زیر پای طالب علم پهن می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه که اوج جایگاه طالب علم در روایت ها به وضوح دیده می شود، عنوان کرد: امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می‌فرماید «مَنْ مَشَی فِی طَلَبِ الْعِلْمِ خُطْوَتَیْنِ وَ جَلَسَ عِنْدَ الْعَالِمِ سَاعَتَیْنِ وَ سَمِعَ مِنَ الْمُعَلِّمِ کَلِمَتَیْنِ أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ جَنَّتَیْنِ کَمَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَی وَ لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ جَنَّتان» هرکس دو قدم در پی علم و دانش برود و در مجلس عالِم دو ساعت بنشیند و دو کلمه از علم بشنود خداوند دو بهشت بر او واجب می‌کند چنان که خدای تعالی فرموده وَ لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ جَنَّتانِ.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی تصریح کرد: ما طلاب باید در جامعه تأثیرگذار باشیم و به نوعی که هر طلبه به تنهایی بتواند یک امت باشد تا با قدرت و توانایی جامعه را به سمت سعادت و خوشبختی هدایت کند.

وی ادامه داد: تمام پیروزی ها مرهون حاکم بودن روحیه بسیجی است؛ اولین بسیجی تمام عیار مولا امیرالمومنین علی علیه الاسلام بوده و امیدواریم با تأسی از مولایمان روحیه ایمانی و بسیجی را روز به روز تقویت کنیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: جایگاه استاد، جایگاه تربیت و تزکیه است و تربیت هم شعبه ای از ذات اقدس الهی است، به همین جهت برای متعلم حق بندگی ایجاد می شود از این رو باید در برابر استاد خضوع داشت و روحش به روح او پیوند خورده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی ادامه داد: جایگاه کرسی و تدریس در آموزه‌های دینی پس از ذات احدیت به پیامبر(ص) و سلسله ائمه اطهار(ع) رسیده و سپس این کرسی به عنوان یک امانت مقدس در اختیار اساتید قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: با همدلی و همفکری از تمامی ظرفیت های حوزه استان برای تقویت، رشد و تعالی و بالندگی طلاب استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha