دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عزاداری

حوزه/ همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره) و در جمع خواهران جامعه الزهرا علیها السلام و جمعی از بانوان استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سوگواره عزای حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای بیمارستان المعمدانی با حضور طلاب خوابگاهی، روزانه و جمعی از بانوان استان قم برگزار شد.

سیده زهرا حسینی در حاشیه این مراسم، عنوان کرد: این مراسم به پیشنهاد نمایندگان مجمع طلاب و دانشجویان سرای حضرت خدیجه علیها السلام، هماهنگی و همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی و کارکنان سرا، در سطح عمو بانوان برگزار شد.

در این مراسم، طاهره حیدری مجد به بیان مظلومیت و اقتدار حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها پرداخته و در ادامه در خصوص مردم مظلوم و مقتدر غزه سخن گفت.

وی در تبیین رمز ماندگاری حضرت و الگوگیری رهروان آن حضرت در عصر حاضر، به ایراد سخن پرداخت و افزود: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در نهایت صلابت در راه حقانیت اسلام و امامت ایستادند و وظیفه ما نیز در شرایط حاضر و در مقابل صهیونیست ها همین است.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن تأکید بر لزوم شناخت حضرت زهرا علیها السلام و ضرورت آشنایی با خطبه فدکیه حضرت، تاکید کرد: اگر به تاسی از حضرتش در راه دفاع از مظلومان فلسطینی و دیگر مظلومان عالم، استقامت کنیم حاکمیت دین خدا و حاکمیت حق و عدل را خواهیم دید.

در ادامه این مراسم، مرثیه‌سرایی و سینه زنی توسط مادحان و ذاکران از طلاب خوابگاهی در رثای حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها صورت گرفت.

در این مراسم، بیانیه قاطعی در محکومیت رژیم کودک کش اسرائیل به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی توسط طلاب ایرانی و غیرایرانی سرا قرائت شد. بخشی از این بیانیه به این شرح است:

و اینک ای مردم دنیا! باید آگاه باشیم، فریاد بزنیم و صدای مظلومان غزه را به عالم برسانیم و برای محو و نابودی غده سرطانی اسرائیل از روی زمین به صورت متحد حرکت کنیم تا هر آنچه بویی از اسرائیل دارد از بین برود و این را به دنیا بفهمانیم که هر آنچه و هر آنکس از رسانه و سفارتخانه گرفته تا محصولات و صنایع وابسته به صهیونیست، محکوم به نابودی و نیستی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha