پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/سلسله نشست های نقد آرای قضایی در مجتمع فقه،حقوق و قضای اسلامی

حوزه/ نشست‌ نقد آرای قضایی با موضوع«فعل نوعا کشنده شوهر؛ سوزاندن همسر به وسیله آب جوش و عدم انتقال به مرکز درمانی» در سالن اجتماعات مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی با حضور جمعی از طلاب، دانشجویان، دانش پژوهان مجتمع، قضات و وکلا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست‌ نقد آرای قضایی با موضوع، نقد رای اصراری شماره ۳۷-۱۰/۸/۱۴۰۰ «فعل نوعا کشنده شوهر؛ سوزاندن همسر به وسیله آب جوش و عدم انتقال به مرکز درمانی» در سالن اجتماعات مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی با حضور جمعی از طلاب، دانشجویان، دانش پژوهان مجتمع، قضات و وکلا برگزار شد.

بنابر این گزارش: «ملاک فعل نوعا کشنده بودن در قتل»، «آگاهی و عدم آگاهی فاعل نسبت به وضعیت فعلش» و «جایگاه کارشناسی و عرف خاص در تشخیص حکم و موضوع» از مسائل مهم مورد بحث در این نشست بوده که توسط محمد بارانی (رئیس شعبه هفدهم دیوان عالی کشور)، دکتر احمد حاجی ده‌آبادی (عضو هیئت‌علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران) و حجت الاسلام یوسف غلامی (استاد درس خارج حوزه علمیه قم) مطرح شد و جلسه با پرسش و پاسخ از طرف حاضرین در جلسه به پایان رسید.

لازم به ذکر است: مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی در نظر دارد همچون سال‌های گذشته سلسله نشست‌های نقد آرا قضائی را برای بررسی پرونده‌های قضائی و با حضور اساتید و قضات مطرح کشوری برگزار نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha