شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت:با پدیدار شدن نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی و ضعفی که بر متحدان اصلی آن بویژه ایالات متحده‌ آمریکا حاکم شده است، مشاهده می شود که فضای جهانی به سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی سوق پیدا می‌کند.

ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان در سخنانی ضمن محکومیت جنایات صیهونیست ها علیه مردم فلسطین و غزه اظهار کرد: هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود که در جهان امروز از اولویت ویژه‌ای برخوردار است. ملّتهای مسلمان و آزادی‌خواه با هر سلیقه آی می‌توانند در یک هدف گردهم آیند و آن فلسطین و ضرورت تلاش برای آزادی قدس شریف است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: با پدیدار شدن نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی و ضعفی که بر متحدان اصلی آن بویژه ایالات متحده‌ آمریکا حاکم شده است، مشاهده می شود که فضای جهانی نیز به سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی سوق پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: تاریخ فلسطین و اشغال ظالمانه‌ آن و آواره کردن میلیون‌ها انسان و مقاومت دلیرانه‌ این ملت قهرمان، پر فراز و نشیب است. کاوشی هوشمندانه در تاریخ نشان می‌دهد که در هیچ برهه‌ای هیچ‌یک از ملتهای جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبوده اند که در یک توطئه فرامنطقه‌ای، کشوری به طور کامل اشغال و ملتی از خانه و کاشانه خود رانده شود و به جای آنان، گروهی دیگر از جای جای جهان بدان‌جا گسیل شوند؛ موجودیتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیتی جعلی بر جای آن بنشیند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: سرکوب وحشیانه‌ ملت فلسطین، دستگیری‌های گسترده، قتل و غارت، غصب سرزمین این ملت، تلاش برای تغییر چهره و هویت شهر مقدس قدس و مسجدالاقصی و دیگر اماکن مقدس اسلامی، سلب حقوق اولیه‌ شهروندان و بسیاری از مظالم دیگر همچنان ادامه دارد و از پشتیبانی همه‌جانبه‌ ایالات متحده‌ آمریکا و برخی دیگر از دولتهای غربی برخوردار است و متأسفانه با عکس‌العمل شایسته‌ جهانی مواجه نیست.

ماموستا راستی تصریح کرد: حفاظت از هویت فلسطینی و پاسداری از همه‌ نشانه‌های این هویتِ بر حق و طبیعی،‌ امری واجب، ضروری و یک جهاد مقدس است. تا وقتی که نام فلسطین، یاد فلسطین و شعله‌ فروزان مقاومت همه‌جانبه‌ این ملت برافراشته بماند، امکان ندارد که پایه‌های رژیم اشغالگر مستحکم گردد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: ملت فلسطین مفتخر است که خدای متعال بر آنان منت گذارده و رسالت عظیم دفاع از این سرزمین مقدس و مسجدالاقصی را بر دوش آنان نهاده است. این ملت راهی جز این ندارد که با اتکال به پروردگار متعال و اتکاء به توانمندی‌های ذاتی خود در صدد برآید تا شعله‌ مبارزه را همچنان فروزان نگاه دارد و الحق که تاکنون چنین کرده‌ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha