دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1123292
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
جامعه المصطفی

حوزه/ دبیر هفته پژوهش جامعه المصطفی العالمیه، به تشریح برنامه های این مرکز در هفته پژوهش پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، قلی زاده، دبیر هفته پژوهش جامعة المصطفی العالمیه، در نشست خبری هفته پژوهش که در سالن جلسات جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه هفته پژوهش پیشران فعالیت‌های پژوهشی در جامعة المصطفی العالمیه است، برنامه های هفته پژوهش را به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: در سه سال اخیر دبیرخانه دائمی هفته پژوهش را برای برنامه‌ریزی، جهت دهی و حمایت برای برنامه های هفته پژوهش در نظر گرفته است. این دبیرخانه متشکل از دبیر هفته پژوهش و شورای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی هفته پژوهش است که دبیر هفته پژوهش با حکم معاون پژوهش جامعة المصطفی و اعضای شورای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی هفته پژوهش با حکم دبیر تعیین می‌شوند. در ذیل این شورا چهار کمیته علمی، بین الملل، ارتباطات و اطلاع رسانی و اجرایی تشکیل شده است.

دبیر هفته پژوهش جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه هفته پژوهش از ۱۸ تا ۲۳ آذر است، گفت: نمایشگاه دستاوردهای و توانمندی های پژوهشی المصطفی از روز شنبه ۱۸ آذر ماه با سخنرانی ریاست المصطفی در مجتمع امام خمینی (ره) واقع در میدان جهاد افتتاح می‌شود و تا ۲۳ آذر ادامه دارد و صاحبان قلم، پژوهشگران و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ از آن بازدید داشته باشند.

قلی زاده با بیان اینکه این نمایشگاه با ۴۷ غرفه از مراکز تابعه، سازمانی، پیوسته و همکار تشکیل شده است، گفت: غرفه بین‌الملل، هفت نمایندگی محوری جامعة المصطفی در خارج از کشور را به صورت خاص مخاطب قرار داده است و آثار پژوهشی این نمایندگی ها در این غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

دبیر هفته پژوهش جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: یک غرفه به حوزه‌های دانشی جامعة المصطفی اختصاص یافته است که آخرین دستاوردهای دانشی جامعة المصطفی در حوزه های دانشی به صورت متمرکز در آن ارایه می‌شود.

قلی زاده با اشاره به اینکه برخی از برنامه های هفته پژوهش به صورت تخصصی در مراکز جامعة المصطفی و برخی برنامه‌ها به صورت ستادی برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه های تخصصی، نشست های علمی، کارگاه های پژوهشی، کرسی‌های علمی، تقدیر از پژوهشگران برتر، نقد کتاب و برگزاری نمایشگاه های داخلی در مراکز تابعه، همکار و پیوسته جامعة المصطفی برگزار می‌شود.

دبیر هفته پژوهش جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: اجلاسیه تقدیر از کتابداران و مدیران کتابخانه های جامعة المصطفی ، اجلاسیه آینده پژوهشی در پژوهش جامعة المصطفی ، جلسه شورای معاونین پژوهشی المصطفی، گردهمایی کارگزاران پژوهشی المصطفی، جلسه هم اندیشی با نمایندگان مراکز علمی جامعة المصطفی در خصوص برپایی نمایشگاه از جمله برنامه هایی بوده است که به صورت ستادی و قبل از هفته پژوهش برگزار شده است.

قلی زاده بیان کرد: نشست علمی «تبیین رابطه علم و دین» با حضور پرفسور گلشنی، تشکیل شورای پژوهش جامعة المصطفی ، مراسم نکوداشت پژوهشگران انجمن ها و تشکل های علمی برتر، جلسه نقد کتاب، کارگاه روش شناسی و مبانی نظری مطالعات آینده، اجلاسیه تقدیر از اعضای هیات علمی برتر در عرصه پژوهش از دیگر برنامه‌های ستادی جامعة المصطفی است که در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha