شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: امر به معروف در حقیقت ترویج خوبی‌های فراموش شده است و همین امر سبب بسط خوبی در جامعه و رسیدن جامعه به آرامش و کمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز نشست اخلاقی پیرامون ضرورت امر به معروف و نهی از منکر با حضور خانم نظام آبادی از اساتید مدارس علمیه شهر اراک در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

خانم نظام آبادی اظهار داشت: امر به معروف در حقیقت ترویج خوبی‌های فراموش شده است و همین امر سبب بسط خوبی در جامعه و رسیدن جامعه به آرامش و کمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف از قیام امام حسین (ع) زنده کردن معارف رسول خدا در جامعه بود، یعنی امر به معروف خود بیانگر اهمیت و ضرورت این جایگاه است.

استاد حوزه علمیه افزود: در امر به معروف باید به وظیفه خود دقت کنیم و نتیجه برای ما مهم نباشد یعنی اینکه وظیفه خود را به جهت نداشتن تأثیر و نتیجه دلخواه کنار نگذاریم.

وی در خصوص بی‌تفاوتی نسبت به این واجب الهی خاطرنشان کرد: این امر در حقیقت نوعی کمال روحی است و لذا اگر آمر به معروف دلسوز باشد و جهت اصلاح فرد و جامعه این واجب را انجام دهد و هدفش منفعت طلبی و کینه توزی نباشد، تأثیرگذار خواهد بود.

نظام آبادی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج مهم امر به معروف رسیدن به آرامش است.

امر به معروف ترویج خوبی‌های فراموش شده در جامعه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha