دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مشاور خانواده گفت: یکی از رخدادهای طبیعی زندگی انسان‌ها که به صورت گذرا و کوتاه مدت اتفاق می‌افتد استرس است که عوامل متعددی سبب ایجاد آن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، الهام سمیعی مشاور خانواده، در کارگاه تخصصی مهارت‌های اجتماعی، با محوریت مدیریت استرس که روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه‌ فاطمة الزهرا(س) شیرود برگزار شد، اظهار داشت: استرس یکی از پدیده‌های طبیعی زندگی انسان‌ها است که به واسطه‌ واکنش‌های روحی و جسمی در مواجهه با موقعیت‌ها به وجود می‌آید، معمولا استرس در جواب یک رخداد و واقعه بیرونی به‌صورت گذرا و کوتاه مدت اتفاق می‌افتد.

وی افزود: عوامل متعددی باعث ایجاد استرس در فرد می‌شود از جمله می‌توان به عوامل جسمی، ذهنی، هیجانی، رفتاری، اجتماعی، محیطی و معنوی اشاره کرد که مقابله با استرس شیوه‌های گوناگونی دارد و با توجه به شرایط و موقعیت‌های فردی و اجتماعی مختلف، متغیر است.

کارشناس خانواده تصریح کرد: روانشناسان برای کنترل و مدیریت استرس راهکارهای گوناگونی از قبیل مدیریت استرس ذهنی و باورها مانند ارزیابی مناسب از موقعیت‌ها، ارزیابی مثبت از استرس، اصلاح باورهای غلط، تقویت قوای ذهنی با مطالعه و یادگیری، مدیریت جسمانی شامل ورزش منظم، تغذیه مناسب، استراحت مناسب، آرام سازی، رعایت بهداشت فردی و درمان به موقع بیماری‌های جسمی و مدیریت رفتاری شامل مدیریت زمان، برنامه ریزی، مدیریت مالی، قانون گرایی، جرات در رفتار را ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به آرامش معنوی و دفع استرس، خوش بینی و امیدواری به آینده، تغافل و بردباری، تقویت ایمان و توکل بر خدا، امتحان دانستن مشکلات، موقت دانستن مشکلات دنیا، عفو و گذشت، گریه و تخلیه هیجانی و پاداش اخروی برای تحمل مشکلات از جمله راهکارها است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha