شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/سفررئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورخاقان گفت: جنایت‌هایی رژیم صهیونیستی در غزه در تاریخ معاصر بی‌بدیل است و این نسل‌کشی به طور علنی در حال رخ دادن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا پورخاقان عصر پنج‌شنبه در جریان سفر به شهرستان بیله‌سوار مغان با اشاره به مناسبت روز دانشجو، اظهار داشت: همانطور که همگان مشاهده می‌کنند جنایت‌های آمریکا تا امروز در باریکه غزه با حمایت از اسرائیل ادامه دارد و در حال نسل‌کشی است.

وی افزود: اسرائیل با حمله حماس چنان شوکه شد که بلافاصله بایدن، رئیس جمهور آمریکا خودش در سرزمین‌های اشغالی حضور یافت و برای چندمین بار حمایت خود را از این رژیم اعلام کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورخاقان عنوان کرد: سران استکبار جهانی از جمله رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس هم به منطقه سفر کردند تا این رژیم اشغالگر صهیونیستی احساس تنهایی نکند، در مقابل آن ضربه بزرگ امنیتی و حیثیتی که به آنها وارد شد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که سازمان‌های جاسوسی این کشورها ادعای تسلط داشتند، گروهی کوچک مانند حماس در آن باریکه غزه توانست ضربه‌ای بزند که همه آنها را مات و مبهوت کند و این جنایات نتیجه آن شکست است، اگرچه دستاوردی برای اشغالگران نخواهد داشت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با طرح این سئوال که به‌شهادت رساندن حدود ۱۶ هزار نفر که تعداد زیادی از آنها آنها کودک هستند، چه دستاورد و موفقیت نظامی دارد؟ خاطرنشان کرد: تا امروز اسرائیل هیچ دستاوردی جز نابود کردن زیرساخت‌های باریکه غزه و مردم مظلومی که آنجا در محاصره هستند نداشته و این پیروزی برای جبهه مقاومت است.

وی تصریح کرد: دنیای متفرعن امروز و دوربین‌ها جنایت‌ها را می‌بینند اما سازمان ملل در خواب است و هیچ تحرکی ندارد، آمریکا، فرانسه، انگلیس هم آن را تایید می‌کنند، اینجاست که باید به جبهه مقاومت دست مریزاد گفت که در شمال و جنوب لبنان، یمن و عراق در حال مبارزه منطقی هستند.

وی اظهار کرد: آمریکا دوست داشت پای حزب‌الله و جمهوری اسلامی را هم مستقیم به این جنگ باز کند و به اهدافش برسد، اما با درایت مقام معظم رهبری و خویشتن‌داری سایر رهبران مقاومت نتوانستند کاری بکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورخاقان با اشاره به جدیت رئیس قوه قضاییه در مورد سفرهای استانی و دادن وعده‌های قابل تحقق، ابراز کرد: نمایندگان رئیس دستگاه قضا امروز به نقاط مختلف استان اردبیل سفر کردند و مسائل و مشکلات را منتقل خواهند کرد، مشکلات مربوط به دستگاه قضا توسط خود مجموعه و مشکلات مربوط به سایر دستگاه‌ها نیز در نشست‌های هماهنگی سران قوا مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید خود از محور ارتباطی اصلی شهرستان بیله سوار، گفت: بخشی از این مسیر را سیل برده و وضعیت پل و خود جاده که مسیری ترانزیتی است و اگر دست‌کم حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تریلر و کامیون بزرگ بخواهد از آن عبور بکند، به هیچ وجه شرایط مناسبی ندارد، با توجه به اینکه دروازه‌های جمهوری اسلامی به قفقاز از استان اردبیل در این جاده قرار دارد، مشکلات آن به طور قطع منعکس خواهد شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ادامه داد: پایانه مرزی، بحث پارکینگ و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز باید در شأن جمهوری اسلامی باشد، در حالی که در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد و با وجود تلاش‌هایی که مسئولان انجام داده‌اند، آن اتفاقی که باید، رخ نداده است.

وی یادآور شد: رانندگانی که در گرما و سرما باید اینجا منتظر بمانند نیازمند امکاناتی هستند، علاوه بر این نبود دستگاه ایکس‌ری هم مشکلاتی ایجاد کرده که امیدواریم این مشکلات رفع شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورخاقان ادامه داد: مرزهای ما با جمهوری آذربایجان مرزهای برادری و دوستی است و آنها را از خودمان می‌دانیم، اما شاهد حضور اسرائیل در نزدیکی مرزها هستیم و شیطنت‌هایی انجام می‌دهند تا در مناسبات ۲ کشور تأثیر بگذارند که امید می‌رود کشور همسایه به این مساله توجه داشته باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha