شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه برازجان

حجت الاسلام مصلح با اشاره به دعوت مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری با شعار «هر شهروند سه درخت» بیان کرد: در ادیان و فرهنگ های مختلف جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با حضور امام جمعه برازجان، فرماندار، برخی از مدیران ادارات شهرستان، سازمان های مردم نهاد حامی طبیعت و جمعی از مردم، عملیات اجرایی طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت که در سراسر کشور آغاز شده، در پارک جنگلی عیسوند دشتستان آغاز شد.

حجت الاسلام حسن مصلح در این مراسم با اشاره به دعوت مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در در سال جاری با شعار هر شهروند سه درخت بیان داشت: در ادیان و فرهنگ های مختلف جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند.

وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) در مدینه باغ های خرمای فراوانی به وجود آورد و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرد، همچنین پیامبر(ص) در این باره می فرمایند «اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود».

امام جمعه برازجان با بیان اینکه در روایتی معتبر از یکی از معصومین(ع) نقل شده است که «حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید، از این عمل نیک خود دست برندارید»، اظهار داشت: این نشانگر تاکید و توصیه اولیای اسلام به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرموده‌اند «۶ چیز است که پس از وفات مومن به او ملحق می‌شود و ثوابش به او می‌رسد، فرزندی که برای او استغفار کند و قرآن و مصحفی که از خود به جای گذارد و مردم آن را تلاوت کنند و درختی که بکارد و صدقه آبی که جاری گرداند و چاه آبی که بکند و سنتی که پس از مرگ او به آن اخذ و عمل شود».

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه از اعمال ماندگار مومنان که حتی پس از مرگ مومن برایش سود و اجر الهی پایدار دارد، درختکاری است، تصریح کرد: باید سیره عملی و رفتار و گفتار پیامبر (ص) و امامان(ع) در درختکاری اسوه و الگوی مسلمانان قرار گیرد و درختکاری در بین مسلمانان رواج یابد، درختکاری عمل صالح و مستحب الهی است.

گفتنی است، سهم شهرستان دشتستان در راستای اجرای این طرح و در سال اول ۶۶۳ هزار درخت است که جمعاً ۲ میلوین ۶۴۰ هزار درخت، طی چهار سال در نقاط مختلف و در قالب طرح‌های منابع طبیعی کاشت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha