دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
فرزندآوری

حوزه/ نشست راه‌های نوین درمان ناباروری و فرزندآوری در مدرسه علمیه خواهران ریحانه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دکتر محمد حسین نصر اصفهانی، رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان صبح امروزدر نشست راه‌های نوین درمان ناباروری و فرزندآوری در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران ریحانه اصفهان، اظهار داشت: ژن‌ها از طریق DNA انتقال به RNA و تولید پروتئین، صفات و ویژگی‌های والدین را به فرزندان منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به جامعه آماری نسبت به سن بارداری، گفت: بهار بارداری از سن ۲۲ الی ۳۵ سالگی خواهد بود و به کسانی که قصد بارداری در این سن را به هر دلیلی ندارند گفته شود که با مراجعه به پزشک ذخیره تخمدانی خود را اندازه بگیرند و مطلع از وضع خود شوند.

نصر اصفهانی یادآور شد: آنی پولید یعنی تخمک که یک کروموزم کم یا زیاد داشته باشد و باعث اختلالات در جنین خواهد شد.

وی در مورد داشتن بارداری خوب و سالم علاوه بر ازدواج به هنگام اشاره به غذای سالم، ورزش، آفتاب، درمان عفونت و قارچ نمود و در مورد هریک توضیحاتی ارائه داد، تنبلی تخمدان از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در بانوان وجود دارد که عواملی مانند سبک زندگی، محیط، ژنتیک و هورمون‌ها در ایجاد آن را موثر دانست.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان، گفت: IVF یکی از متداول‌ترین روش‌های نوین بارداری در لقاح آزمایشگاه است که با همان ماهیت تخمک دریافتی جنین بوجود می‌آید، این روش هم هزینه بردار است و هم شانس جنین و فرزند سالم را نسبت به بانوان که به طور طبیعی باردار می‌شوند بسیار کمتر می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha