شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه اعزام مبلغان ماه محرم

حوزه/ معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی باید جنایات رژیم صهیونیستی را مستند سازی کند و این اقدام در دستگاه عدلیه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در هفتمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت مردم غزه آئینه تمام نمای حقوق بشر آمریکایی است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد فاجعه‌انگیزترین جنایات در غزه توسط مدعیان حقوق بشر هستیم، مطرح کرد: رژیم صهیونیستی با تخریب هزاران خانه فلسطینی شکست نهادهای بین المللی را بیش از پیش پررنگ کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه نهادهای بین المللی بجای تلاش برای پایان دادن به این جنگ به دنبال حمایت و تشویق از رژیم صهیونیستی هستند، عنوان کرد: طی ۴ دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران همواره به احیای حق فلسطین تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های استکباری با ابزارهای رسانه‌ای و سیاسی سعی در تحریف واقعیت‌ها دارند، خاطرنشان کرد: در ماجرای غزه سرانجام حقیقت آشکار شد و امروز شاهد تکرار مواضع جمهوری اسلامی توسط ملت‌های مختلف هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی در افکار عمومی مردم جهان ندارد، تصریح کرد: اسرائیل اشغال‌گر است و فلسطین سرزمین اشغال شده و این موضوع بارها به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مردم در سرزمین‌های اشغالی حق مبارزه و تعیین سرنوشت دارند، یادآور شد: مبارزه مردم فلسطین با رژیم اشغال‌گر مبارزه‌ای به حق و مشروع است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه سایر دولت‌ها مکلف به حمایت از این جریان هستند، ابراز کرد: باتوجه به اینکه سرزمین غزه از زمین، دریا و هوا تحت سلطه اسرائیل است و زیر ساخت‌های حیاتی آن توسط اسرائیل کنترل می‌شود، غزه یک سرزمین اشغالی است و قواعد مربوط به سرزمین اشغالی به آن حاکم است.

وی با اشاره به اینکه رفتارهای اسرائیل در جنگ غزه نشان می‌دهد که تمام اصول جنگ نقض شده است، بیان کرد: کشتار گسترده غیر نظامیان شامل بیش از ۱۷ هزار نفر که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها زن و کوک بودند جنایتی است که در غزه اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با بیان اینکه در این جنگ حقوق بشریت زیر سوال رفته است، اظهار کرد: اگر تحقیقات گسترده‌ای انجام شود ابعاد گسترده‌تری از عمق جنایت صهیونیست‌ها روشن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جنایات نسل کشی و علیه بشریت است، مطرح کرد: امروز رژیم صهیونیستی در تلاش برای مظلوم‌نمایی است و محور این مظلوم‌نمایی در دو نکته شامل اینکه حماس حمله را آغاز کرده و حمله علیه غیر نظامیان توسط حماس انجام می‌شود، است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه هر دو ادعا کذب و دروغ است، عنوان کرد: در طول دو ماه گذشته مقالات متعددی از سوی حقوق‌دانان بین المللی منتشر شده است و تماما جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دیوان کیفری بین المللی باید به جنایات اسرائیل رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: امروز جهانیان درحال نظارت هستند که دیوان به وظیفه خود عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق اضافه کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی باید جنایات رژیم صهیونیستی را مستند سازی کند و این اقدام در دستگاه عدلیه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امروز تمام دنیا باید علیه اسرائیل و آمریکا فریاد دهند، تصریح کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به طور علمی جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی را به اثبات خواهد رساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha