دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، گفت: حضرت عباس(ع) فرمود که تا ابد از دین الهی حمایت خواهد کرد و لذا در میدان کار فرهنگی، در برابر تمام همجمه‌ها باید به حضرت عباس(ع) متوسل شویم و مجالس اهل بیت(ع) را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی صبح امروز در مجمع مادحین دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هرفردی که منتسب به اهل بیت(ع) باشد، باید او را تکریم کنیم، اظهار داشت: البته این منسوب بودن به اهل بیت(ع) باعث می‌شود که انتظار جامعه نیز از شما بالاتر برود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با اصناف و اقشار مختلف در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، یادآور شد: نکات مطرح شده در این جلسات لازم است به نحو احسن رسیدگی شود و برای برطرف کردن دغدغه‌ها تلاش کنیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم شناخت و بصیرت نسبت به اهل بیت(ع)، گفت: اگر طرف خود را به درستی نشناسیم، نمی‌توانیم به درستی با مخاطب تعامل داشته باشیم که گاهی از موارد این موضوع منجر به بعضی از نکات اخلاقی می‌شود.

وی افزود: شناخت عمومی در جامعه نسبت به اهل بیت(ع) وجود دارد، اما این شناخت و معرفت نسبت به اهل بیت(ع) برای ما کافی نیست و باید نسبت به مخاطب مطالعات خودمان را بیشتر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اهل بیت(ع) نسبت به جهاد تبیین توجه‌ ویژه‌ای داشتند، یادآور شد: علاوه بر جنبه روضه خوانی و مداحی، اهل بیت(ع) از ما انتظار جهاد تبیین دارند.

وی با اشاره به اینکه صرفاً گریه بر اهل بیت(ع) موضوعیت ندارد، ابراز کرد: این گریه باید احساس و عواطف جامعه را برانگیخته کند تا مقدمه‌ای برای حرکت در جامعه و مخاطب به سمت اهل بیت(ع) جذب شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه شعر ما در مواجه با دشمن می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی کند، اظهار کرد: اشعار باید تبیینی باشد.

وی با بیان اینکه اگر در مراسمی حقیقت دینی، احکام شرعی و قرآن گفته نشود، دینداری شکل می‌گیرد که برای جوان ما خطرناک است، گفت: برگزاری منبر و حضور سخنران در مراسم از موضوعاتی است که باید نسبت به آن توجه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان خواستار توجه به نماز در هیئت ها شد و خاطرنشان کرد: نکند خدای نکرده فردی در هیئت و روضه شرکت کند اما اهل نماز نباشد، اگر توانستیم نماز را در کنار امام حسین(ع) داشته باشیم به عاقبت به خیری دست پیدا می‌کنیم و فراموش نکنیم که امام حسین(ع) نیز برای نماز قیام کردند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این جلسات نباید باعث شود از خانواده‌های خود غافل شوید، گفت: سعی کنید روضه‌ها طولانی نشود و وقتی را هم در اختیار خانواده‌های خود قرار دهید.

امام جمعه همدان، احترام به پیرغلامان و پیشکسوتان را بسیار ضروری خواند و یادآور شد: احترامی که جوانان در این جلسه نسبت به پیشکسوتان داشتند قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: در حوزه علمیه تأکید می‌شود برای پیشرفت در علم باید به استاد احترام بگذارید، در هیئت نیز به همین نحو است و مداحی رشد می‌کند که پیرغلامان احترام بگذارد و فراموش نکنیم این دستگاه قاعده خواص خود را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، برگزاری جلسات و هم افزایی در بیت هیئت را مهم عنوان کرد و گفت: در رزن و کبودراهنگ رسمی وجود دارد که در مراسمات مذهبی چندین روستا در یک منطقه تجمع می‌کنند و یک مجلس با عظمت را برگزار می‌کنند، رسمی که می‌توانیم در همدان نیز آن را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: این جمع شدن‌ها دارای برکت است و هویت سازی می‌کند، چه اشکالی دارد در ایام فاطمیه چند هیئت مراسم خود را در مسجد جامع برگزار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی همچنین با اشاره به اینکه دشمن برنامه‌های فراوانی برای انتخابات امسال دارد، گفت: دشمن تلاش می‌کند تا مشارکت را به حداقل برساند و لذا در هیئت نسبت به دعوت به اصل مشارکت در انتخابات باید توجه شد.

وی حضور در روستاها و در بین دانش‌آموزان و قشر نوجوان و جوان را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: به جمعیتی که در هیئت حضور دارند اکتفا نکنید و سعی کنید نسل جوان را جذب کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه در مقابل نقشه‌های دشمنان، هیچ ظرفیتی بالاتر از توسعه مجلس روضه وجود ندارد، ابراز کرد: حضرت عباس(ع) فرمود که تا ابد از دین الهی حمایت خواهد کرد و لذا در میدان کار فرهنگی، در برابر تمام همجمه‌ها باید به حضرت عباس(ع) متوسل شویم و مجالس اهل بیت(ع) را توسعه دهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha