یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرشورای کارشناسان بین المللی کلیساهای ارتدوکس روسیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ دانیال گریگاری ماتروساف، کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه و رئیس شورای ارتباط این کلیسا با جهان اسلام با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دانیال گریگاری ماتروساف، کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه و رئیس شورای ارتباط این کلیسا با جهان اسلام در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با علما و اندیشمندان جهان اسلام در شهر مقدس قم، گزارش کوتاهی از این سفر ارائه نمود و ابراز داشت: با توجه به تجربه سفرهایم به کشورها و سرزمین های اسلامی داشتم، جایگاه ایران را بسیار والا توصیف و بر اهمیت تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و روسیه تاکید نمود.

وی ایجاد گفت و گوهای تمدنی میان اندیشمندان ایران و روسیه را بسیار مهم ارزیابی نمود و با بیان این که در این ۲۵ سال بالغ بر ۱۵ نشست هم اندیشی میان کلیسای روسیه و حوزه های دینی ایران برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر دشمنان خدا و شیاطین فعالیت های خود را علیه ادیان ابراهیمی بدون هیچ مانعی و به صورت آشکارا دنبال می کنند؛ بر تمام پیروان ادیان توحیدی لازم است تا در مقابل توطئه های شیطانی در کنار هم متحد شوند.

گریگاری ماتروساف ایران و روسیه را پرچمداران مبارزه با شیاطین در عصر جدید دانست و با بیان این که در کنار اهمیت برپایی کمیته های مشترک، رویکردهای هم اندیشی ادیان توحیدی را باید در ساحت های مختلف زیست انسانی اعم از عرصه های علمی، دانشی و فرهنگی دنبال نماییم.

وی بر لزوم توسعه زمینه های علمی و معارفی میان کلیسای روسیه و حوزه های علمیه تصریح نمود و ابراز داشت: امیدواریم دیدار با علمای جهان اسلام، سهمی در ایجاد و تقویت روابط دوستانه ادیان توحیدی برای مقابله با توطئه ها و دسیسه های شیطانی ایفا نماید.

کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه در بخش دیگری از سخنان خود، سخنان آیت الله اعرافی و تأکید وی بر توسعه روابط و گسترش همکاری ها را بسیار مهم و ارزشمند توصیف نمود و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم عمیقتر از پیش در مسیر توسعه گفتمان های دینی میان حوزه علمیه و کلیسای ارتدوکس قدم های مستحکمی برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین میانجی، رئیس موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعةالمصطفی نیز در ابتدای این دیدار بر اهمیت جایگاه روسیه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی و تقویت گفتگوی ادیان در رسالت های حوزوی تصریح نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha