شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار امام جمعه تبریز با مسئولان برگزاری دومین گردهمایی استادان ادبیات عرب

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: همه مسلمانان آذری زبان در تمام نقاط جهان برادران و خواهران ما هستند و توقع دارند معارف اهل بیت علیهم السلام را در قالب های جذاب و متنوع به دست آنها برسانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و مسئولان برگزاری دومین گردهمایی استادان ادبیات عرب گفت: همه مسلمانان و شیعیان آذری زبان در تمام نقاط جهان برادران و خواهران دینی ما هستند و توقع دارند معارف اهل بیت علیهم السلام را در قالب های جذاب و متنوع به دست آنها برسانیم.

امام جمعه تبریز در این دیدار که مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین الملل و مدیر مجتمع بین الملل حوزه و جمعی از مدیران و مسئولان مجتمع بین الملل حوزه حضور داشتند بر اهمیت پاسخگویی به نیازهای دینی و فرهنگی مخاطبان در عرصه بین الملل به ویژه آذری زبان ها تاکید کرد.

وی افزود: از تمام ظرفیت های دینی در قم و استان های آذری زبان برای نشر معارف قرآن و مکتب اهل بیت(ع) در دنیا به ویژه کشورهای همسایه استفاده کنیم.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ضمن تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، برنامه های مرکز ارتباطات و بین الملل و مجتمع بین الملل به ویژه در حوزه آموزش زبان عربی و سایر زبانها به طلاب و مبلغان را تشریح کرد.

دومین گردهمایی استادان ادبیات عرب با مدیران مجتمع آموزشی پژوهشی بین الملل به مدت یک روز و به میزبانی شهر تبریز با هدف تعامل و بررسی راهکارهای ترویج میان اساتید و زباندانان امروز ۲۲ آذرماه در حال برگزاری است.

انتهای پیام

همه مسلمانان آذری زبان دنیا برادران و خواهران ما هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علي محمد IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام لطفا سعي بفرماييد به مديران و مسعولين در دانشگاه هاي پيام نور در كشور بگوييد تا براي همه ي دانشجويان در دروس عمومي اسلامي نمره ميان ترم قرار دهند و امتحان دروس عمومي در دانشگاه انجام شود .باتشكر از شما
  • ۴ IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خوب شد گفتن بقیه هم عمه زا و خاله زا دیگه همه مشگلات حل همیشه
    • برادری IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      2 0
      در پرتو برادری خیلی از مشکلات حل میشه. اما متلک، پراننده اش را کوچک می کند.
  • یاسین IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    56 0
    از یک روحانی و عالم دینی انتظار می‌رود دقیق‌تر سخن بگوید. «همه مسلمانان و شیعیان آذری زبان در تمام نقاط جهان برادران و خواهران دینی ما هستند» یعنی چه؟! مگر «زبان» خواهر و برادری می‌آورد؟؟!! حالا مثلاً فارسی‌زبانان یا اعراب، کردها، بلوچ‌ها و... خواهر و برادر ما نیستند؟ اگر آقای امام جمعه، کلمه آذری‌زبان را از این جمله خود حذف می‌کرد و می‌گفت: «همه مسلمانان و شیعیان در تمام نقاط جهان برادران و خواهران دینی ما هستند»، بسیار سنجیده‌تر و به صواب نزدیک‌تر بود. والله اعلم
    • اثبات IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      3 32
      اثبات شيء نفي ماعدا مي كند؟ در مقابل كساني كه مي خواهند آذري بودن و قوميتي آذري را پر رنگ کنند، می فرماید، عامل اتحاد اینها قومیت نیست، عامل اتحادشان دین شان هست مسلمان بودن شان هست. اخوت گسترده را نفی نمی کند.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 2
    __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر جنابعالی ، جناب آقا یاسین عزیز ، خدای تعالی حفظتان کند ، خدمت با سعادتتان عرض می کنم که امام جمعه ی ِ بزرگوار تبریز عالمی محبوب القلوب برای عموم مردم اعم از عالم و غیر عالم بوده و کلامشان نیز حساب شده و دقیق است . پس خوب است که ما نیز در فرمایش معظم له دقت کنیم . جایش اندر قلب های مردمان __ بوده است این آل هاشم هر دومان __ لازم است دقت کنیم ای نور چشم __ تا نگوئیم حرف خود از روی خشم __ واقف است بر منطق و علم وادب __ پس روا نیست ای عزیز بر وی جدب __ در کجا اثبات شیء نفی می کند __ ماعدا و بر حقی جفی می کند ؟__ با عرض ادب و ارادت ، دوستدار و خدمتگذار کوچکتان محمد مهدی اسلامی
  • امیرخانی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 14
    با سلام آقا یاسین بزگوار موضوع سخن و صحبت حضرت آیت الله آل هاشم آذربایجان و آذری زبانها بوده و به طور طبیعی باید در موضوع صحبت می کردند و فرمایش ایشان دقیق است معنای حرف ایشان این است کسانی که در حال فتنه انگیزی و جدایی مردم آذربایجان از تشیع و ایران هستند بدانند که تمام شیعیان و آذری زبانهای آذربایجان برادر و خواهر ما هستند و کسی نمی تواند این علقه و علاقه را قطع کند.
    • یاسین IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      16 0
      سلام علیکم جناب امیرخانی عزیز، حقیر سراپاتقصیر متوجه منظور آقای آل‌هاشم بودم و می‌دانم که ایشان می‌خواستند بگویند: «در قبال آذری‌زبانان دنیا مسئولیت دینی داریم»؛ اما همین نکته را می‌توانستند به این‌صورت بگویند: «ما در قبال همه‌ی مسلمانان و شیعیان جهان مسئولیت دینی و اخلاقی جهت رساندن معارف نورانی اسلام داریم؛ و در قبال آذری‌زبانان جهان با توجه به زبان مشترک، وظیفه و مسئولیت ما سنگین‌تر است.» نیازی هم به توصیف خواهر و برادری هم‌زبانان نبود؛ چرا که «مسلمان در قبال همه‌ی هم‌کیشان خود مسئولیت دارد و نه‌تنها هم‌زبانان». بنابراین، در بیانات عمومی باید دقت نمود که از هرگونه دامن‌زدن به مباحث قومی و... احتراز شود. والله اعلم