دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ به همت معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش، امروز کارگاه پژوهشی با حضور سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه، همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش، امروز کارگاه پژوهشی با حضور توکلی سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان و با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.

 توکلی در ابتدا با معرفی مقاله مروری، اظهار داشت: مقاله مروری آن است که پژوهشگر با تحلیل و بررسی چهار یا پنج مقاله از آن یک خروجی مفید بگیرد.

وی ضمن بیان چند نمونه فرضیه تحقیق، به نحوه نوشتن و ضرورت تهیه فرضیه اشاره کرد و گفت: فرضیه یعنی، شخص بر اساس چه موضوعی و چه مشکلی باید تحقیق کند.

سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان ساوه، یادآور شد: در دنیا هرکاری می‌خواهیم انجام دهیم باید براساس نیاز جامعه باشد، تا تأثیر علمی و مثبت داشته باشد.

وی در بیان مراحل مقاله نویسی، اول انتخاب عنوان و سپس تهیه چکیده را مهم دانست و تصریح کرد: چکیده همان خروجی مقاله است که با خواندن آن، مخاطب متوجه محتوای مقاله می‌شود.

توکلی سپس به بیان مرحله مقدمه نویسی پرداخت و گفت: مقدمه همان مطلبی است که پژوهشگر هدف از نوشتن مقاله را در آن بیان می‌کند.

وی سایت‌های معتبر برای مقاله نویسی را معرفی کرد و خاطرنشان کرد: گوگل اسکولار بهترین سایت برای امر مقاله نویسی است.

برگزاری کارگاه پژوهشی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا ساوه(س)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha