شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حمید ملکی

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم گفت: حضور در عرصه تعلیم و تربیت نیازمند تخصص است و بدون تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در اجلاسیه سراسری طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: تعلیم و تعلم از ابتدا در امتداد مسیر انبیاء توسط حوزه‌های علمیه انجام می‌شده است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است، اگر افرادی که علم دارند در معارف ناب اهل بیت(ع) غرق نباشند، علم آن‌ها از جهل بدتر است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های علمیه افراد خود را به میدان فرستاده است، مطرح کرد: توقع حوزه از این افراد این است که چندبرابر دیگران تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کار چند برابری انسان را به حاج قاسم تبدیل می‌کند، عنوان کرد: باید عهد ببندیم که در این عرصه به کارمند تبدیل نشویم بلکه عاشق باشیم چراکه عشق می‌تواند انرژی درونی انسان را آزاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بهترین مکان برای تبلیغ است، خاطرنشان کرد: ظرفیت آموزش و پرورش حتی از دانشگاه نیز قوی‌تر است.

وی ادامه داد: البته حضور در این عرصه نیازمند تخصص است و بدون تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه تعلیم و تربیت کار سختی است، تصریح کرد: همین سختی موجب شده است که تعلیم و تربیت به عنوان شغل انبیاء معرفی شود.

وی افزود: افرادی که تخصص و انگیزه لازم در عرصه تعلیم و تربیت ندارند باید هرچه سریع‌تر از این مسیر خارج شوند چراکه عدم آگاهی در این عرصه موجب خسران می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه باید به پاداش اخروی تعلیم و تربیت توجه داشته باشید، یادآور شد: تعلیم و تربیت زمانی محقق می‌شود که دانش آموزان به معلم و مدیر خود اعتماد داشته باشند.

وی اضافه کرد: احساس امنیت، حکمت، دلسوزی و ... نسبت به معلم موجب جلب اعتماد دانش آموزان می‌‍شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه اگر به دانش آموزان کرامت داده شود، در مسیر درستی قرار می‌گیرند، ابراز کرد: تعلیم و تربیت یک اقدام شورایی است و با همکاری دیگران باید در این عرصه به موفقیت برسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha