شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار با پیشکسوت پژوهشی حوزه، آیت الله حاج شیخ عبد الله خائفی

حوزه/ معاون و برخی مدیران و مسئولان پژوهش حوزه‌های علمیه، همزمان با هفته پژوهش، با حضور در منزل آیت الله عبد الله خائفی با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه‌های و همراهان، ضمن ابلاغ سلام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، از سال‌ها مجاهدت علمی و پژوهشی وی در راه نشر معارف اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام، صمیمانه تقدیر و تشکر کردند.

آیت الله خائفی در سخنانی، گوشه‌ای از سابقه علمی، پژوهشی و انقلابی خود را یادآور شد.

این عالم دینی، به سال‌ها شاگردی خود در محضر امام خمینی (ره) در ایران و نجف، اشاره و از شجاعت و پیشگامی امام در مبارزه با رژیم طاغوت، به بزرگی یاد کرد.

همچنین، جایگاه علمی و عملی دیگر اساتید بزرگ خود، مانند آیات عظام بروجردی، خویی و حکیم را به خوبی ستود.

خاطرات وی از دیدار و همراهی با شهید نواب صفوی شنیدنی بود. همچنان‌که تألیف کتاب در زمینه ولایت فقیه و تأکید وی بر تدریس ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه، از دغدغه‌مندی و تعلق خاطر این پژوهشگر حوزوی به انقلاب اسلامی و مبانی اندیشه سیاسی اسلام حکایت داشت.

وی طی ده‌ها سال تلاش علمی و اجتهادی خود، در کنار تحصیل، تدریس و ترویج دانش دینی، آثار، اسناد و کتاب‌های علمی و پژوهشی بسیاری را در عرصه فقه، اصول و معارف اسلامی به نگارش در آورده که تنها بخشی از آنها به چاپ رسیده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha